مفتی روسیه: هیچ بهانه ای برای کشتن مسلمانان در مساجد افغانستان وجود ندارد

© Photo / twitter/arifrahmaniiمسجد زراعت در مزار شریف را نیز انفجار دادند
مسجد زراعت در مزار شریف را نیز انفجار دادند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.09.2022
عضو شوید
مفتی البیر کرگانوف، رئیس مجمع روحانیون مسلمانان روسیه (DSMR)، به نمایندگی از جامعه، با خانواده‌ها و دوستان قربانیان انفجار در مسجدی جامع ولایت هرات افغانستان ابراز همدردی کرد و خاطرنشان کرد که هیچ بهانه ای برای قاتلان نبود.
به گزارش اسپوتنیک، همانطور که طلوع نیوز روز جمعه گزارش داد، یک مسجد در ولایت هرات افغانستان منفجر شد که منجر به کشته شدن امام شد. به گفته این کانال، فعلاً علت این انفجار یک حمله انتحاری نامیده شده است. خامه پرس به نقل از منابع محلی گزارش داد که تعداد کشته شدگان به 20 نفر رسیده است.
مولوی غلام محمد کبابیانی در هرات ترور شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2021
مولوی غلام محمد کبابیانی در هرات ترور شد
مفتی البیر کرگانوف گفت: "کشتن نمازگزاران در خانه خدا، هر کجا که باشد، یک عمل غیرانسانی و عمیقا کفرآمیز است، این قاتلان در هیچ جامعه ای توجیهی ندارند. ما به همه کسانی که بستگان خود را از دست داده اند - پدر، فرزند، پدربزرگ، تسلیت می گویم".
مفتی خاطرنشان کرد که وضعیت اقتصادی در افغانستان دشوار است، برای "رادیکال زدایی کشور، باید یک زندگی عادی در آنجا ایجاد کرد، با تروریزم مبارزه نمود، حمایت های اجتماعی از مردم ارائه کرد تا مردم به آینده خود باور داشته باشند."
ذبیح الله مجاهد نماینده طالبان (جنبش طالبان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارد) درگذشت امام را تسلیت گفت و همچنین قول داد که مسئولین آن را مجازات کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала