سفیر پاکستان: افزایش تعامل میان افغانستان و جهان به نفع هر دو طرف است

© https://twitter.comمنصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل
منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.09.2022
عضو شوید
منصور احمد خان، سفیر پاکستان در کابل، در یک گفتگوی ویژه با آریانا نیوز گفته است که افزایش تعامل میان افغانستان و جهان به نفع هردو طرف است.
به گزارش اسپوتنیک، آقای خان همچنان گفت که روند به رسمیت شناختن یک روند قانونی است و باید سیر قانونی را دنبال کند.
به باور سفیر پاکستان، هماهنگی میان کشور های همسایه، منطقه و جهان باید وجود داشته باشد زیرا به گفته وی نتایج آن به گونۀ مستقیم به مردم افغانستان برمی گردد که برخی از مسایل چون ساختار سیاسی نظام و فراگیری حکومت، مسایل حقوق بشری، مبارزه با تروریزم مطرح است.
منصور احمد خان گفت: "پاکستان باور دارد که پروسه تعامل با دولت افغانستان و رفتن به سوی شناخت آن که یک پروسه قانونی است باید سیر قانونی را دنبال کند و این پروسه ها به معنی آن استند که ما باید با کشورهای همسایه، منطقه و جهان هماهنگی داشته باشیم زیرا نتایج آن مستقیما به مردم افغانستان برمی گردد، برخی از مسایل چون ساختار سیاسی نظام و فراگیری حکومت، مسایل حقوق بشری، مبارزه با تروریزم مطرح است".
او افزود: "افغانستان یک کشور دارای حاکمیت مستقل است اما ما هم بخشی از جامعه جهانی هستیم لذا این می تواند یک مقدمه برای ما هم باشد. باور من این است که این به نفع افغانستان و همین گونه جامعه جهانی است اگر تعامل وجود داشته باشد واین تعاملات توسعه پیدا کند، اما موضوع به رسمیت شناختن نیاز است تا با یک پروسه قانونی دنبال شود".
آقای خان همچنان ادامه تعاملات و برچیده شدن وضع تحریم های اقتصادی از سوی جامعه جهانی را در پیشرفت و انکشاف افغانستان اثر گذار می‌داند. به باور وی، ادامه محدودیت‌ها و تحریم های اقتصادی از سوی جامعه جهانی به مردم این کشور رسانده است.
سفیر پاکستان گفت: "ما باور داریم که این تعاملات باید ادامه یابند و در نتیجه اگر زمینه های مشترک میان دو طرف حاصل شد تقویت بیشتر شوند و جامعه جهانی کمک های را در اختیار دولت و مردم افغانستان قرار دهد، محدودیت ها و تحریم های اقتصادی را از افغانستان بردارند به مشکلات بانکی افغانستان که به مردم آسیب رسانده، رسیدگی صورت بگیرد، فکر می کنم ما باید نسبت به پیشرفت ها در این خصوص خوشبین و امیدواریم باشیم اما باید گفت تعیین چارچوب زمانی برای هرکس دشوار خواهد بود".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала