پوتین به مناسبت درگذشت گورباچف تسلیت عرض کرد

© Sputnik / Russian Presidential Press Office /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین به مناسبت درگذشت گورباچف تسلیت عرض کرد
 پوتین به مناسبت درگذشت گورباچف تسلیت عرض کرد    - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2022
عضو شوید
پوتین در پیام تسلیت به مناسبت درگذشت "میخائیل گورباچف" وی را سیاستمداری خواند که تأثیر بسیاری بر روند تاریخ جهان داشت. پوتین یادآور شد که این سیاستمدار در دوره بسیار پیچیده و همراه با چالش‌های بزرگ اقتصادی و اجتماعی رهبری اتحاد جماهیر شوروی را برعهده داشت.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز، چهارشنبه، در پیامی درگذشت "میخائیل گورباچف"، نخستین و تنها رئیس جمهوری اتحاد جماهیر شوروی ​​را تسلیت گفته و تاکید کرد که وی سیاستمداری بود که تأثیر زیادی بر تحولات تاریخ جهان داشته است.
متن تلگرام تسلیت پوتین که برای خانواده گورباچف ارسال شده، در سایت رسمی کرملین منتشر شده است.
در پیام تسلیت پوتین آمده است: "لطفاً تسلیت عمیق و صمیمانه مرا به خاطر درگذشت "میخائیل سرگیویچ گورباچف" ​​بپذیرید. این سیاستمدار برجسته رهبری کشور ما را در دوره‌ای از تحولات بسیار پیچیده، شگرف، سیاست خارجی گسترده و چالش‌های بزرگی اقتصادی و اجتماعی بر عهده داشت."
رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که گورباچف ​​نیاز به اصلاحات در اتحاد جماهیر شوروی را به خوبی درک کرده و به دنبال ارائه راه حل‌های خود برای مشکلات فوری در جامعه بود. پوتین همچنین به فعالیت‌های خیریه و آموزشی که گورباچف ​​در طول سال‌های اخیر انجام داده اشاره کرده و از اقدامات وی در این زمینه قدردانی کرد.
علاوه بر این، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رسمی کرملین نیز ابراز عقیده کرد که اگرچه برخورد میخائیل گورباچف، رئیس جمهوری سابق شوروی با کشورهای غربی تا حدودی همچنان بحث برانگیز است، ولی او بدون تردید، سیاستمداری منحصربه فرد و خارق العاده بود که نام وی برای همیشه در تاریخ روسیه و در سراسر جهان به یادگار خواهد ماند. پسکوف یادآور شد که انتظارات و برنامه‌های گورباچف ​​برای دوره پس از پایان جنگ سرد، محقق نشد.
میخائیل گورباچف ​​پس از یک بیماری شدید و طولانی شامگاه سه شنبه در سن 92 سالگی درگذشت. او در سال 1990 جایزه صلح نوبل را برای کمک به روند صلح بین اتحاد جماهیر شوروی و کشورهای غربی دریافت کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала