مجاهد: تعامل با افغانستان یک نیازمندی است

© AP Photo / Rahmat GulПредставитель Талибана Забихулла Муджахид на пресс-конференции в Кабуле, Афганистан
Представитель Талибана Забихулла Муджахид на пресс-конференции в Кабуле, Афганистан  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2022
عضو شوید
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در یک گفتگوی ویژه با طلوع‌نیوز، می‌گوید که طالبان خواهان تعامل رسمی با جامعه جهانی است.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی طالبان، گفت: "آنها در این جا شکست خوردند و بسیار زیاد هم زیان دیدند، هم از لحاظ نیروی بشری و هم از لحاظ اقتصاد و هم پتانسیل سیاسی خود را از دست دادند و در این طور حالت شاید آماده نباشند که با ما تعامل رسمی کنند ولی این یک نیازمندی است به هر دو جانب. آنها هم فایده می‌کنند و افغانستان هم و به خیر منطقه هم است".
وی در این گفتگو از آمادگی برای تعامل با تمامی کشورهای جهان نیز سخن می‌زند.
مجاهد این باره گفت: "سیاست امارت اسلامی افغانستان با دنیا این است که ما با تمام کشورها تعامل مشروع و استوار بر احترام متقابل می‌خواهیم. این حق ماست و استقلال ما را هم کسی که نبیند و صدمه نرساند بعد از این که ما را به کشور مستقل می‌شناسد، تعامل شان باید با ما رسمی و در چارچوب ادبیات دنیا باشد".
به باور وی، گفته‌ها در باره تشکیل حکومت همه‌شمول از سوی جامعه جهانی، مداخله کشورها در مسایل داخلی افغانستان است و زمان مذاکره با طرف‌های داخلی گذشته است.
متقی: در حکومت ما هیچ فردی به دلیل های سیاسی مهاجر نشده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2022
متقی: در حکومت ما هیچ فردی به دلیل های سیاسی مهاجر نشده است
سخنگوی طالبان، می‌گوید: "وقت‌اش خو حالی تیر شده، ما خو می‌گفتیم که قبل از اقدامات نظامی که بیاییم شهرها را به زور نظامی بگیریم باید مذاکرات این کار را می‌کرد روی تفاهمات این کار می‌شد از حالا کرده به مراتب بهتر بود".
مجاهد در این گفتگو، جبهه مقاومت را تهدید جدی برای حکومت کنونی نمی‌داند و می‌گوید که این جبهه بیشتر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала