سخنان دالایی لاما درباره گورباچف

© AP Photo / Charles Rex ArbogastДалай-лама и Михаил Горбачев на саммите лауреатов Нобелевской премии мира в Чикаго
Далай-лама и Михаил Горбачев на саммите лауреатов Нобелевской премии мира в Чикаго - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2022
عضو شوید
دالایی لاما چهاردهم طی پیامی درگذشت میخائیل گورباچف آخرین رهبر شوروی را تسلیت گفت و وی را یک دولتمرد برجسته که همیشه به تقویت صلح متعهد بود خواند.
به گزارش اسپوتنیک، در پیام تسلیت دالایی لاما که متن آن توسط نماینده رسمی لاما در روسیه، مغولستان و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع به ریانووستی داده شده‌است، آمده است: "من از خبر درگذشت میخائیل گورباچف، رهبر سابق اتحاد جماهیر شوروی و برنده جایزه صلح نوبل بسیار متأسفم. از صمیم قلب برای دوستم دعا می‌کنم... میخائیل گورباچف ​​مردی دوراندیش و دولتمردی برجسته‌ای بود. او حتی پس از ترک (ریاست‌جمهوری) همچنان متعهد به ترویج صلح و آشتی در سراسر جهان بود. اجلاس جهانی برندگان جایزه صلح نوبل که به ابتکار او برگزار شد، به برندگان نوبل و سازمان های مربوطه آنها اجازه داد تا به طور منظم گرد هم آیند تا به طور مشترک ایده هایی در مورد چگونگی تبدیل جهان به مکانی مهربان تر و امن تر ایجاد کنند".
دالایی لاما خاطرنشان کرد که طی سال‌ها بارها با گورباچف ​​در انجمن‌های صلح در بخش‌های مختلف جهان ملاقات کرده و پیوسته با او تماس نزدیک داشته است.
در پیام تسلیت دالایی لاما همچنان آمده است: "من برای او و تلاش‌هایش برای ترویج فضای باز و تغییر بیشتر و همچنین مخالفتش با جنگ هسته‌ای احترام زیادی قائل بودم. او فعالانه برای کاهش تسلیحات هسته ای در جهان تلاش کرد. او زندگی معناداری داشت. کسانی از ما که او را تحسین می‌کنیم، باید با همان شور و اشتیاق و اراده‌ای که او آزادی را ترویج می‌کرد و برای ایجاد دنیایی غیرنظامی‌شده تلاش کرد، به کارش ادامه دهند".
میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی پس از تحمل دوره طولانی بیماری سه شنبه شب در سن 92 سالگی درگذشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала