انگلیس: جهان نیازمند تعامل با طالبان است

© AP Photo / PA/Steve ParsonsГлава Генштаба Вооруженных сил Великобритании генерал Николас Картер
Глава Генштаба Вооруженных сил Великобритании генерал Николас Картер - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2022
عضو شوید
رییس ستاد پیشین ارتش بریتانیا از جامعه جهانی خواسته که به تعامل با حکومت سرپرست طالبان ادامه دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال "نیک کارتر"، رئیس پیشین ستاد ارتش انگلیس می‌گوید این کشور، جهان را نیازمند تعامل با طالبان می‌داند و معتقد است فرصت به رسمیت شناختن آن از سوی جامعه جهانی وجود دارد.
رئیس پیشین ستاد ارتش انگلیس، ضمن بیان این مطلب که انگلیس، جهان را نیازمند تعامل با طالبان می‌داند گفت: "تعامل به این معنی است که عناصر میانه‌رو طالبان را تشویق کنیم تا متفاوت‌تر بیندیشند در اینکه چطور می‌توانند یک حکومت فراگیر را ایجاد کنند، حکومتی که پایدار و قابل پیش‌بینی باشد، افغان‌ها می‌خواهند قادر به زندگی عادی باشند؛ بنابر این، مهم است که تعامل شود و تعامل باید هوشمندانه باشد و با چشمان بازتر رفتار آن‌ها را چنانچه در گزارش "یوناما" به آن پرداخته شده، بررسی کنیم و به رسمیت بشناسیم، فکر می‌کنم این یک فرصت خوب برای افغانستان خواهد بود و اگر نه شرایط به گونه دیگری خواهد بود".
او همچنین تاکید کرده که حکومت جدید افغانستان هم باید قوانین جهانی، حقوق بشر و موارد دیگر مورد بحث رابپذیرند و حکومتی را ایجاد کنند که همه افغان‌ها خود را در آینه آن ببینند.
نیک کارتر باور دارد دولت موقت طالبان اگر مسائل حقوق بشری به ویژه حقوق زنان را رعایت کند و حکومت فراگیر ایجاد نماید، به رسمیت شناخته خواهد شد.
رئیس پیشین ستاد ارتش انگلیس در ادامه اظهارات خود افزوده است: "دولت موقت طالبان اگر به خاطر افغان‌ها یک حکومت فراگیر تشکیل دهد، ممکن است در نتیجه آن برای افغان‌هایی که سال گذشته کشور را ترک کردند فرصتی به وجود ‌آید که دوباره به کشورشان بازگردند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала