سراج‌الدین حقانی مانع بزرگ در به رسمیت شناخته شدن طالبان است

© https://twitter.comنخستین حضور سراج‌الدین حقانی در برابر رسانه‌ها
نخستین حضور سراج‌الدین حقانی در برابر رسانه‌ها  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2022
عضو شوید
نشریه دی‌هل در گزارشی، به بررسی جنگ قدرت میان طالبان عضو شبکه حقانی و طالبان طرفدار توافق دوحه پرداخته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت، در این گزارش که ۲۹ آگست منتشر شد، به این مسئله اشاره می‌شود که حضور ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده، در کابل درباره رابطه رهبر این شبکه تروریستی با سراج‌الدین حقانی پرسش‌های را ایجاد کرده است؛ اینکه افغانستان را واقعا چه کسی اداره می‌کند و او برای ایالات متحده آمریکا چه معنایی دارد.
هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکا ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده، را ۳۱ جولای در کابل ترور کردند. این نشریه می‌نویسد که ایمن الظواهری و خانواده‌اش در ویلایی مرتبط با سراج‌الدین حقانی در کابل به سر می‌بردند. دی‌هل سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان، را اصلی‌ترین و خطرناک‌ترین دلال قدرت در افغانستان می‌نامد که در رژیم طالبان بسیار بانفوذ است و اختیار انتصاب استانداران بخش‌های شرقی افغانستان در دستان او است.
بر اساس گزارش این نشریه، سراج‌الدین حقانی کنترل سازمان‌های دارای قدرت مانند اداره اطلاعات، کنترل کابل و نیز نیروهای امنیتی طالبان را در اختیار دارد.
این نشریه در ادامه، با تاکید بر اوضاع سیاسی و امنیتی نامطلوب افغانستان می نویسد به رسمیت شناخته شدن طالبان از سوی جامعه جهانی ناممکن به نظر می‌رسد و تا زمانی که سراج‌الدین حقانی در راس رژیم طالبان باشد، مهار افراطی‌گری، به رسمیت شناخته شدن طالبان و کاهش بحران بشری در افغانستان ناممکن خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала