فایق: دورنمای یک افغانستان امن مرفه و باثبات تاریک است

© Photo / twitter account of naseer A fنصیر احمد فایق
نصیر احمد فایق  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2022
عضو شوید
نماینده‌ دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت که دورنمای افغانستان امن، مرفه و باثبات را در حال حاضر، تاریک و مکدراست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، نصیر احمد فایق، سرپرست نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد، روز دوشنبه، ۷ سنبله، در نشست شورای امنیت این سازمان افغانستان را یکی از کشورهایی عنوان کرده که بدترین بحران‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بشری را تجربه می‌کند.
آقای فایق مسدودماندن دروازه‌های مکاتب به‌روی دختران، ناامیدی جوانان نسبت آینده، آسیب‌پذیری اقوام و مذاهب مختلف در کشور، فرار کادرهای متخصص، گزارش‌های مستند از توقیف، شکنجه و کشتارهای بدون محاکمه، ناپدید شدن نیروهای امنیتی پیشین و بازداشت خبرنگاران، فعالان مدنی، مدافعان حقوق‌ زن و معترضان را از دلایلی بیان کرده که دورنمای افغانستان امن، مرفه و باثبات را مکدر کرده است.
سرپرست نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد، بیکاری، فقر و مهاجرت را از پدیده‌هایی دانسته است که طالبان در یک سال تسلط ‌شان برای مردم افغانستان به ارمغان آورده‌اند.
نصیر احمد فایق از اعضای شورای امنیت سازمان ملل و شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی افغانستان خواسته است که در قبال این کشور، یک راهکار هماهنگ و موقف یک‌پارچه داشته باشند.
گفتنی‌ است که در نشست شورای امنیت سازمان ملل، کشورها بر رعایت حقوق بشر، مبارزه با تروریسم و ایجاد ساختار سیاسی فراگیر و سالم در افغانستان تأکید کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала