رزمایش بزرگ نظامی روسیه و چین آمریکا را نگران ساخت

© Sputnik / Vitaly Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر Церемония встречи китайских кораблей во Владивостоке
Церемония встречи китайских кораблей во Владивостоке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2022
عضو شوید
روسیه اعلام کرد رزمایش گسترده‌ای را در شرق این کشور برگزار می‌کند که نیروهایی از چین نیز درآن شرکت می‌کنند. این رزمایش، نگرانی عمیق ایالات متحده را برانگیخته است.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه‌ی آلمانی Der Tagesspiegel در گزارشی نوشت: فزایش همکاری نظامی بین روسیه و چین، ایالات متحده و اتحادیه اروپا را نگران کرده است.
کارشناسانی که با این نشریه مصاحبه کرده اند معتقدند که ادغام فزاینده مسکو و پکن به ویژه در پس زمینه رزمایش های استراتژیک آینده "وستوک-2022" نظم جهانی را به چالش می کشد.
بنابراین، اولریکه فرانکه، کارشناس امنیتی در شورای روابط خارجی اروپا در لندن، معتقد است که اتحاد احتمالی روسیه و چین می تواند به یک چالش ژئواستراتژیک تبدیل شود. النا لگارادا از موسسه مطالعات چینی بنیاد مرکاتور نیز همکاری بین دو کشور را چالشی برای غرب می داند.
از سوی دیگر به نوبه خود، ولفگانگ ریشتر، کارشناس نظامی در بنیاد علم و سیاست، گفت: "هیچ اتحاد نظامی رسمی بین چین و روسیه وجود ندارد، اما آنها با تمایل به جایگزینی تسلط ایالات متحده و متحدانش در جهان در عرصه بین المللی با نظم "چند قطبی"متحد هستند.
روسیه اعلام کرد رزمایش های نظامی گسترده ای را همراه با نیروهای چینی برای نشان دادن روابط دفاعی نزدیک بین مسکو و پکن آغاز خواهد کرد.
به گفته وزارت دفاع روسیه، رزمایش وستوک 2022 (شرق 2022) از 1 تا 7 سپتامبر در نقاط مختلف خاور دور روسیه و دریای جاپان برگزار می شود و بیش از 50000 سرباز و 5000 واحد تسلیحاتی شامل 140 هواپیما و 60 کشتی جنگی در آن شرکت دارند.
این رزمایش در هفت میدان نظامی در شرق دور روسیه انجام خواهد شد و نیروهایی از چندین کشور شوروی سابق، چین، هند، لائوس، مغولستان، نیکاراگوئه و سوریه در آن حضور خواهند داشت.
این وزارتخانه اعلام کرد قطعات از نیروهای هوابرد روسیه، بمب افکن های دوربرد و هواپیماهای باری نظامی به همراه سایر نیروها در این رزمایش شرکت خواهند کرد.
الکساندر فومین معاون وزیر امور خارجه روسیه در نشستی با وابستگان نظامی خارجی گفت: این رزمایش علیه هیچ کشور یا اتحاد نظامی خاصی انجام نمی شود و صرفاً دفاعی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала