اوکراین قلمرو نیروگاه هسته‌ی زاپاروژیا را بمباران کرد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر نیروگاه هسته‌ی زاپاروژیا
 نیروگاه هسته‌ی زاپاروژیا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2022
عضو شوید
مقامات محلی اعلام کردند که سربازان ارتش اوکراین بار دیگر حملاتی را در قلمرو نیروگاه هسته ای زاپاروژیا آغاز کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه‌ی مقام های محلی دراین رابطه آمده است: "امروز در ساعت 06:50، نیروهای مسلح اوکراین به سمت قلمرو نیروگاه هسته‌ی زاپاروژیا و خط ساحلی شهر شلیک کردند. در طی این بمباران از توپخانه کالیبر بزرگ استفاده شد. در نتیجه دو شکاف بزرگ در نزدیکی ساختمان ذخیره سوخت مصرف شده ثبت شد."
آنها همچنین تاکید کردند که گلوله باران پس از آن متوقف نشد.
پیش از این رسانه ها گزارش داده بودند که ماموران آژانس بین المللی انرژی اتمی بازرسی های شان را از 31 آگست تا 3 سپتامبر از نیروگاه هسته‌ی زاپاروژیا آغاز می‌کنند.
به گفته میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، این هیئت قبلاً عازم منطقه زاپوروژیه شده است. این هیئت متشکل از "15 کارمند دبیرخانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که در ایمنی هسته‌ای نقش دارند". برای راه رسیدن به محل، تیمی از نمایندگان سازمان ملل آنها را همراهی می‌کنند.
این در حالی است که پیش ازاین رافائل گروسی"، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که هیئتی از این آژانس طی هفته جاری از نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا بازدید خواهد کرد.
نیروگاه زاپوریژیا که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در جنوب اوکراین است و از سوی نیرو های روسی کنترل می‌شود، تاکنون از سوی نظامیان اوکراینی هدف چندین حمله قرار گرفته است.
گفتنی است پیش ازاین واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت که نیروهای اوکراینی به بمباران اطراف نیروگاه ژابوروژیا ادامه می‌دهند که این مسأله میتواند پیامدهای فاجعه‌باری به دنیال داشته باشد.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: برخی از بخش‌های نیروگاه هسته‌ای ژابوروژیا در نتیجه حملات اوکراین آسیب دیده است.
نبنزیا تاکید کرد: اوکراین در حمله مناطق اطراف این نیروگاه از سلاحهای ساخت کشورهای غربی استفاده میکند.
وی با انتقاد از حمایت غرب از اوکراین گفت که کشورهای غربی حملات اوکراین به این نیروگاه را محکوم نکرد و حتی درخواست نوقف این حملات را مطرح نکردند، بلکه ما را سرزنش کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала