ماسک در باره "فروپاشی تمدن" در صورت کنار گذاشتن نفت و گاز تاکید کرد

© AP Photo / Susan WalshАмериканский предприниматель, изобретатель, инженер и миллиардер Илон Маск
Американский предприниматель, изобретатель, инженер и миллиардер Илон Маск - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2022
عضو شوید
بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس در جریان سفر به کشور ناروی برای کنفرانس بین المللی انرژی و تکنالوژی ONS-2022 به خبرنگاران گفت: در آینده نزدیک، بشریت نمی تواند نفت و گاز را رها کند، در غیر این صورت تمدن سقوط خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس گفت در کوتاه مدت، بشریت همچنان به نفت و گاز نیاز دارد، در غیر این صورت تمدن فرو خواهد ریخت. به خصوص امروز، با تحریم‌ها علیه روسیه، ما به نفت و گاز نیاز داریم تا تمدن خود را زنده نگه داریم.
Стыковочный отсек-модуль Пирс в открытом космосе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2022
اسپیس ایکس 53 ماهواره استارلینک را به مدار زمین فرستاد
به گفته ماسک، چالش اصلی زمان ما، گذار "به انرژی پایدار و اقتصادهای پایدار" است. او معتقد است که انتقال به انرژی های تجدیدپذیر چندین دهه طول خواهد کشید. به همین دلیل است که ترک نفت و گاز در آینده نزدیک غیرممکن است.
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تحریم های گسترده ای را علیه روسیه اعمال کردند. به ویژه، ایالات متحده ممنوعیت عرضه نفت، گاز و سایر منابع انرژی از روسیه را اعمال کرد. کانادا همچنین واردات مواد نفتی از روسیه را ممنوع کرد. تصمیم برای کنار گذاشتن حامل های انرژی روسیه نیز در استرالیا گرفته شد.
ماهواره جدید ناسا طی دو روز دو سیاره مشابه زمین کشف نموده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2022
ماهواره جاسوسی اسپیس ایکس به فضا پرتاب شد
علاوه بر این، مقامات بریتانیا اعلام کردند که قصد دارند به تدریج واردات نفت روسیه را تا پایان سال 2022 متوقف کنند و سپس خرید گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه را در اسرع وقت متوقف کنند. در اوایل جون، اتحادیه اروپا یک تحریم جزئی بر نفت روسیه اعمال کرد و در 10 اگوست، تحریم خرید زغال سنگ از روسیه آغاز شد.
در ماه مارچ، در بحبوحه رد انرژی روسیه، ایلان ماسک خواستار افزایش تولید گاز و نفت شد. او در توییتر نوشت که "زمان‌ نیاز به اقدامات خارق‌العاده دارد". ماسک تاکید کرد که این امر به تسلا آسیب می‌زند، اما خاطرنشان کرد که راه‌ حل‌ انرژی که اصول پایداری را رعایت می‌کنند، نمی تواند عاجل صادرات نفت و گاز روسیه را جبران ‌کنند.
پس از اظهارات ایلان ماسک مبنی بر اینکه تقاضا برای سوخت های فسیلی ممکن است در آینده نزدیک افزایش یابد و همچنین نگرانی ها در مورد عرضه، بر اساس گزارشات معاملات و نظرات کارشناسان، قیمت جهانی نفت در روز دوشنبه حدود 3 درصد افزایش یافت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала