- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

روسیه از غرب می خواهد که در خصوص اوضاع اطراف نیروگاه ژاپروژیا رفتار خودکشی کننده نداشته باشد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель МИД России Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель МИД России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2022
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه می گوید که این کشور آماده است هر کاری را انجام دهد تا آنان رویکرد مسولانه در قبال اطراف نیروگاه ژاپروژیا داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که روسیه از غرب که کنترل رژیم کی‌یف را در دست دارد، می خواهد در وضعیت اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا مسئولیت نشان دهد و رفتار خودکشی کننده را نداشته باشد.
او گفت: "ما از جانب خود هر کاری را انجام می دهیم تا از جامعه غرب که رژیم کی‌یف را رهبری و هدایت و به بی پروایی تشویش می کند، بخواهیم تا رویکرد مسولانه نه رفتار خودکشی کننده را نشان دهند، صحبت در مورد تاسیات هسته ای است. آنچه مربوط به چنین سناریوهایی فاجعه بار است، همیشه روی تمام جهان تاثیر می گذارد".
قابل ذکر است که نیروگاه هسته ای ژاپروژیا بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا است. این نیروپاه از ماه مارس تحت حفاظت ارتش روسیه قرار دارد. روسیه حمله به نیروگاه "زاپروژیا" توسط نیروهای اوکراینی را تروریسم هسته ای توصیف کرده و بارها هشدار داده است که چنین اقداماتی می تواند منجر به فاجعه ای فراتر از چرنوبیل شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала