انتقال نیروی هوایی انگلیس به فرودگاه های غیرنظامی

CC BY 2.0 / Tim Felce (Airwolfhound) / Typhoon - RIAT 2007انتقال نیروی هوایی انگلیس به فرودگاه های غیرنظامی
انتقال نیروی هوایی انگلیس به فرودگاه های غیرنظامی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2022
عضو شوید
برای نخستین بار از زمان جنگ‌جهانی دوم هواپیماهای نیروی هوایی انگلیس در فرودگاه‌های غیرنظامی مستقر می‌شوند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازدیلی اکسپرس، با تشدید تنش ها با روسیه، هواپیماهای نیروی هوایی انگلیس برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم به فرودگاه های غیرنظامی منطقه منتقل می شوند.
در گزارش این نشریه آمده است: در بحبوحه افزایش تنش ها با روسیه، فرودگاه های منطقه ای برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم، برای دریافت هواپیماهای جنگی آماده می شوند.
بر اساس گزارش این نشریه، در طی آزمایشات در ماه سپتامبر، جنگنده های یوروفایتر تایفون و F-35 مستقر در شهر های نورفولک و لینکلن شایر و اسکاتلند به گروه های کوچک تقسیم می شوند و در حومه تعدادی از فرودگاه های منطقه ای با باند فرود قادر به دریافت آنها هستند، مستقر خواهند شد.
بنا بر گزارش ها، هدف از استقرار مجدد هواپیما ها این است که اطمینان حاصل شود که آیا عناصر قطعات واکنش سریع نیروی هوایی انگلیس می توانند در برابر حملات مستقیم به پایگاه های خود مقاومت کنند یا خیر.
مقامات دفاعی در طول سال گذشته چندین بار از فرودگاه‌های غیرنظامی منطقه بازدید کرده‌اند تا معلوم کنند که که در مواقع اضطراری این فرودگاه ها گنجایش چقدر هواپیما و ظرفیت آماده‌باش و خدمه زمینی را دارا اند.
گزارش شده که جابجایی این هواپیماهای جنگی در راستای طرح "بکارگیری نیروی رزمی چابک" صورت می‌گیرد که به نیروی هوایی انگلیس این فرصت را می‌دهد تا از پایگاه‌های بیشتری عملیات انجام داده و در نتیجه، انعطاف و قابل اطمینان بودن آن‌ها را افزایش دهد.
این طرح قرار بود در یک سال انجام شود. در ابتدا قرار بود این طرح در نقاط مناقشه احتمالی در سرتاسر جهان، از جمله منطقه هند-آرام، خاورمیانه و شاخه شرقی ناتو اجرا شود، اما با حمله روسیه به اوکراین، اجرای آن تسریع شده و حوزه اجرای آن به تمامی قلمرو بریتانیا گسترش پیدا کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала