گروه طالبان در پنجشیر: گروگانان را در بدل جنگ افزارهای خود آزاد می کنیم

© @https://twitter.com جنگ‌ جویان آزادشده طالب از اسارت جبهه مقاومت در پنجشیر دوباره زندانی شدند
جنگ‌ جویان آزادشده طالب از اسارت جبهه مقاومت در پنجشیر دوباره زندانی شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2022
عضو شوید
گروه طالبان در بدل آزادی غیرنظامیان خواهان واپس‌گیری جنگ افزارهای شان از نزد مقا‌ومت‌گران در پنجشیر شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، به دنبال نشر نوار دستگیری جمعی غیرنظامیان در ولسوالی دره ولایت پنجشیر که واکنش‌های تُندی را نیز همراه شد. اکنون منابع می‌گویند، که این افراد غیرنظامیانی اند که هنوز در بند گروه طالبان به سر می‌برند.
کوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2022
چهل طالب از سوی جبهه مقاومت در پنجشیر اسیر شدند + عکس
این منابع می‌گویند، که جنگجویان گروه طالبان در گفت‌گو با بزرگان روستای عبدالله خیل ولسوالی دره به آن‌ها گفته‌اند، که در بدل رهایی این غیرنظامیان باید جنگ افزارهای که مقاومت‌‌گران در جنگ هفته گذشته از نزد طالبان گرفته بودند، واپس داده شود.
اما این منابع می‌گویند، که گفت‌گو بی نتیجه پایان یافت، زیرا به گفته آن‌ها این سلاح اکنون در اختیار حاجی ملک دره است و بزرگان این منطقه هیچ صلاحیت و اختیاری در این مورد ندارند.
در همین حال، باشندگان ولسوالی دره می گویند، که گروگان گیری، شکنجه و کشتار غیرنظامیان نه تنها فایده‌ی برای طالبان نمی‌رساند، بل‌که مردم را بیشتر از پیش در برابر آنها بسیج خواهد کرد.
یادآوری می کنیم، که از آغاز چیرگی گروه طالبان بر افغانستان، تاکنون درگیری میان گروه طالبان و نیروهای جبهه مقاومت ملی در ولایت پنجشیر جریان دارد و در سالگرد چیرگی گروه طالبان بر افغانستان، جبهه مقاومت ملی بیش از چهل تن از جنگجویان گروه طالبان را اسیر گرفتند و پس از یک روز جنگ افزارهای شان گرفتند و اما خود شان را آزاد کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала