وال‌استریت جورنال: روسیه متحد جدیدی برای مقابله با آمریکا پیدا کرد

© Sputnik / Sergei Savostyanov/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и президент Ирана Эбрахим Раиси перед началом встречи в Тегеране
Президент РФ Владимир Путин и президент Ирана Эбрахим Раиси перед началом встречи в Тегеране  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2022
عضو شوید
وال‌استریت جورنال می نویسد، پوتین در چهره ایران متحدی جدیدی برای مقابله با ایالات متحده آمریکا پیدا کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بنویت فوکن، ستون نویس وال استریت ژورنال می نویسد که روسیه از گسترش و تقویت روابط تجاری و نظامی با ایران برای مقابله با فشار تحریم های غرب استفاده می کند.
تمایل تحریم‌های غرب برای منزوی کردن روسیه از سایر نقاط جهان، کرملین را به سمت گسترش مناطق همکاری با متحدانی مانند سوق می‌دهد. نویسنده خاطرنشان کرد: تقویت روابط تجاری و نظامی بین روسیه و ایران در ایالات متحده نگران کننده است. واشنگتن مطمئن است که چنین همکاری هایی به کاهش پیامدهای تحریم ها کمک می کند برعلاوه مسکو و تهران بازارهای جدیدی دریافت خواهند کرد.
فائوکن نوشت: "در ماه جولای، ایران بزرگترین خریدار گندم روسیه در جهان شد. در همان ماه، روسیه یک ماهواره ایرانی را به فضا پرتاب کرد که موفقیتی نادر برای برنامه فضایی تهران بود."
علاوه بر این، فائوکن به تمرینات مشترک با هواپیماهای بدون سرنشین توجه مبذول کرد. نویسنده همچنین به رشد تجارت بین دو کشور اشاره کرد.
کشورهای غربی پس از آغاز عملیات ویژه ارتش روسیه برای غیرنظامی کردن و غیر نظامی کردن اوکراین، تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو اعمال کردند. بنابراین، ذخایر روسیه در حدود 300 میلیارد دالر مسدود شد. درخواست ها برای کنار گذاشتن منابع انرژی روسیه نیز بلندتر شده است. علاوه بر این، شرکت های غربی شروع به ترک بازار داخلی کردند. در همان زمان، اختلال در زنجیره تامین منجر به مشکلات اقتصادی در اروپا و ایالات متحده شد که در درجه اول به افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت منجر شد.
در همین حال کرملین تحریم ها را یک جنگ اقتصادی می خواند که شبیه هیچ جنگ دیگری نیست. مقامات بر آمادگی خود برای چنین تحولی تاکید کردند و اطمینان دادند که به تعهدات اجتماعی خود ادامه خواهند داد. بانک مرکزی اقداماتی را برای ایجاد ثبات در بازار ارز انجام می دهد. مقامات همچنین پرداخت گاز را به روبل به کشورهای غیردوست منتقل کردند. علاوه بر این، دولت طرحی را برای مقابله با محدودیت ها آماده کرده است که شامل حدود صد ابتکار است. مقدار بودجه آن حدود یک تریلیون روبل خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала