شاهین: در مورد حقوق زنان با اروپا فرق داریم؛ جوامع غربی را با ما مقایسه نکنید

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2022
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اظهار با اظهار اینکه افغانستان جامعه‌ای اسلامی است، افزود این کشور نباید در مسایلی چون حقوق زنان با جوامع غربی مقایسه شود.
به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر در گفتگو با "فاکس نیوز" درباره انتقادات مبنی بر نقض حقوق زنان توسط هیئت حاکمه افغانستان گفت: ما یک جامعه متفاوت، یک جامعه اسلامی هستیم، بنابراین نمی‌توان ما را با جوامع اروپایی مقایسه کرد.
وی با اظهار اینکه دولت موقت طالبان برای ادغام زنان در دولت و جایگاه قدرت تلاش کرده است، افزود هیئت حاکمه افغانستان دسترسی زنان و دختران به آموزش را منع نکرده است و در حال حاضر زنان در سمت‌هایی در وزارتخانه‌های مختلف این کشور فعالیت می‌کنند.
شاهین گفت: ما هرگز نگفته‌ایم مخالف تحصیل زنان هستیم، این یک حق جهانی برای همه است. در حال حاضر 450 هزار دانشجو در دانشگاه‌های خصوصی و دولتی افغانستان حضور دارند و میلیون‌ها دختر در مدارس ابتدایی و همچنین در مدارس متوسطه تحصیل می‌کنند.
وی با اظهار اینکه طالبان پس از به قدرت رسیدن در سال گذشته همه چیز را از "صفر" آغاز کردند، گفت به این دلیل هیئت حاکمه افغانستان را با کشورهایی که قرن‌ها حکومت داشتند، قابل مقایسه نیست.
شاهین تصریح کرد: برای ساختن کشور بر اساس قوانین اسلامی و ارزش‌های جامعه خود به زمان نیاز داریم، امیدواریم با گذشت زمان همه مسائل حل شود.
وی با ابراز تاسف گفت: ما مشکلاتی داریم، اما بسیاری از این مشکلات را از گذشته و همچنین به خاطر جامعه بین‌المللی به ارث برده‌ایم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала