یک دادگاه در نیویورک مصادره دارایی‌های افغانستان را رد کرد

© Depositphotos.com / СarlosphotosФлаг США
Флаг США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2022
عضو شوید
در نیویورک یک دادگاه درخواست پرداخت غرامت از دارایی‌های مسدود شده افغانستان به خانواده‌های قربانیان حمله یازده سپتمبر را رد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، سارا نتبرن، قاضی این دادگاه گفته است که پرداخت غرامت از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی افغانستان فراتر از صلاحیت‌های این دادگاه است.
در همین حال نصیر احمدی فایق، سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد می‌گوید که دادگاه نیویارک بربنیاد دلایل حقوقی و قانونی ادعای وکیلان خانواده‌های قربانی را رد کرده است.
نماینده گی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد می‌افزاید که با شماری از نهادهای مدنی و غیردولتی در ایالات متحده امریکا برای حفاظت از سرمایه‌های افغانستان، دفاعیه‌های ترتیب دادند و پیشکش کردند.
پیش از این ده سال پیش در ادامه شکایت ۱۵۰ تن از خانواده‌های قربانیان حمله یازده سپتمبر، دادگاهی در امریکا حکم داد تا خانواده‌های قربانیان این حادثه هفت میلیارد دالر غرامت بگیرند که پس از بازگشت امارت اسلامی به افغانستان، وکلای مدافع این خانواده‌ها خواهان این غرامت شدند.
گفتنی است که جو بایدن، رییس جمهور امریکا در فرمانی جواز سه اعشاریه پنج میلیارد دالر از هفت میلیارد دالر دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی افغانستان در بانک ذخیره فدرال در نیویارک برای رسیدگی به بحران‌های بشری و اقتصادی در افغانستان را صادر کرد و دستور داد نصف دیگر این پول‌ها را دادگاه در باره ادعا های قربانیان حملات یازده سپتمبر فیصله کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала