نکوهش عادی سازی پیوندهای انقره با تل آویو از سوی اتحادیه ای علمای مسلمان

© Flickrİsrail - Türkiye
İsrail - Türkiye - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2022
عضو شوید
اتحادیه جهانی "علمای مسلمان" در بیانیه‌ای ضمن رد پشتیبانی خود از عادی‌سازی پیوندها بین ترکیه و اسرائیل، این روند را نکوهش کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، "اتحادیه جهانی علمای مسلمان" بیانیه منسوب به خود مبنی بر استقبال از عادی‌سازی مجدد روابط ترکیه با اسرائیل را کاملاً تکذیب و آن را "بیانیه‌ای جعلی" توصیف کرد.
طبق گزارش پایگاه خبری-تحلیلی "عربی۲۱"، اتحادیه علمای مسلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مطالب منتشرشده توسط رسانه‌ها مبنی بر استقبال این اتحادیه از برقراری مجدد روابط تل‌آویو با ترکیه، که از سفر "اسحاق هرتزوگ" رئیس اسرائیل به انقره در ماه مارچ آغاز شد، مطالبی ساختگی بوده‌اند.
اعلام نتایج نخستین انتخابات ترکیه/ اردوغان پیشتاز است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2022
سازش ترکیه با اسرائیل بخاطر انتقال گاز
این اتحادیه خاطرنشان کرد، که سفر هرتزوگ به ترکیه را محکوم کرده و آن را "گامی رد شده و محکوم در جهت عادی‌سازی" دانسته است. وی افزود که از استقبال رسمی "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور از همتای خود هرتزوگ ابراز تأسف می کند. جهانی علمای مسلمان در ادامه بیانیه خود از افکار عمومی خواسته بود به دام کمپین‌هایی که به طور هدفمند به دنبال بدنام کردن اتحادیه بین‌المللی علمای مسلمان هستند، کشیده نشوند.
اتحادیه علمای جهان اسلام تاکید کرد، که در موضع خود در حمایت از آرمان فلسطین استوار است؛ یاری رساندن به ملت فلسطین با همه روش‌های حمایت‌گرایانه مادی و معنوی موجود، یک تعهد مشروع، یک ضرورت انسانی و وظیفه‌ای در زمان‌های مختلف است.
بیانیه این اتحادیه در ادامه خاطرنشان کرد، که هرکسی را که از آزادی باور برای ترویج اتهامات نادرست علیه اتحادیه، استفاده کند و به شهرت و وظایف آن لطمه بزند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد.
این در حالی است، که رسانه‌ها و منابع سعودی، اماراتی و مصری به طور گسترده بیانیه‌ای ساختگی منتشر و اتحادیه "علمای مسلمان" را به طرفداری از ترکیه در عادی‌سازی روابط با اسرائیل متهم کرده بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала