مسدود ساختن 23 میلیون سایت توسط طالبان؛ کارشناس افغان: هدف شان خلع سلاح مردم از معلومات است

© Twitter account of GMICafghanistanنجیب الله حقانی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی
نجیب الله حقانی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2022
عضو شوید
نجیب الله حقانی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گوید که این وزارت بیش از ۲۳ میلیون صفحه انترنتی غیراخلاقی را در افغانستان بسته کرده است.
نجیب الله حقانی، گفت: "ما تا حال توسط شبکه‌ها ۲۳.۴ میلیون سایت را بسته کردیم چون همه‌اش بازرگانی است و این‌ها وقت به وقت صفحه خود را تبدیل می‌کنند که اگر تو یک سایت بسته کنی در دیگه صفحه می‌آید این معامله تجارتی است و ما مجبور هستیم به همین شکل با اینها ادامه دهیم".
ویس ناصری، کارشناس سیاسی افغانستان به خبرگزاری اسپوتنیک می گوید که هدف طالبان مسدود ساختن و سرکوب کردن رسانه های اجتماعی است.
آقای ناصری گفت:

هدف شان خلع سلاح مردم از معلومات است، هدف شان این است که افغانستان در محاصره باشد، مردم یک زندانی به نام افغانستان زیر حاکمیت طالبان باشند، و هیچ اطلاعاتی نداشته باشند

ویس ناصری
کارشناس سیاسی افغانستان
این کارشناس افغان تاکید دارد که طالبان به مردم حق دسترسی به اطلاعات را نمی دهند.
او افزود:

این یک واقعیت که در ابتدای سقوط کابل چندین هزار صفحه در فیسبوک بسته شد توسط طالبان، امروز زمانیکه طالبان می گویند که صفحات را بسته می کنیم، این همان قدرتی که طالب را به قدرت رساند و همان قدرت بسته می کند.

ویس ناصری
کارشناس سیاسی افغانستان
آقای ناصری تاکید دارد که حضور طالبان در جنگ تبلیغاتی و حضور شان در شبکه ها بسیار گسترده است و حضور دارند، امروز در قدرت استند، تحمل حرف مخالفین خود را ندارند.
رادمل باختری کاربر افغان در واکنش به این صحبت طالبان در صفحه فیس‌بوک اش نگاشته است که گذشته از تشخصیش تنها اگر هر صفحه‌را در یک‌دقیقه حذف‌کنید ۴ سال وقت نیاز دارد.
میوند خرم کاربر دیگر افغان می نویسد که افغانستان حدود 36 ملیون نفوس دارد و 11 ملیون مهاجر 23 ملیون صفحه از کجا شد؟!.
اکبر مقدم نیز می گوید: " از این موجودات چنین گزارشی بعید نیست، نمیدانم که معنی 32 میلیون را این آدم هیچ میداند یا خیر که بعد بحث صفحه یا دومین را بداند".
این در حالی‌ست مسوولان این وزارت می‌افزایند که درآمد ده درصد محصول خدمات مخابراتی، نسبت به سال‌پار بیش از هفت‌صد میلیون افغانی افزایش یافته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала