گشایش کتابخانه ای به نام "کتابخانه ای زن" در کابل

© ZHolia parsi Facebookگشایش کتابخانه ای به نام "کتابخانه ای زن" در کابل
گشایش کتابخانه ای به نام کتابخانه ای زن در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2022
عضو شوید
کتابخانه‌ای به‌نام "کتابخانه‌ای زن" در اوج محدودیت های گروه طالبان در قلب افغانستان گشایش شد.
به گزارش اسپوتنیک، ژولیا پارسی یکی از بانوان افغانستانی در برگه رخنامه اش با نشر خبرنامه ای درباره گشایش کتابخانه ای زن در کابل نوشته است: جنبش خود‌جوش زنان معترض افغانستان با همکاری مالی بنیاد کرستال بیات اخیراً یک کتابخانه را در قلب افغانستان_کابل_ تأسیس کرده است.
  اعتراض زنان در کابل با گلوله طالبان پاسخ داده شد   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2022
دستگیری ۱۰ خبرنگار و کارمند رسانه‌ای هنگام‌ پوشش راهپیمایی خیابانی بانوان در کابل از سوی طالبان
او افزوده است، که هدف این کتابخانه رشد و تقویت فرهنگ کتاب‌خوانی میان زنان و تهیه کتاب رایگان برای دختران و زنانی است که توانایی مالی برای تهیه کتاب ندارند و یا از کار محروم هستند.
او در ادامه نوشته است، ه 15 اگوست 2021 روز سیاهی را در زندگی مردم افغانستان به‌ویژه زنان و دختران رقم زد. حذف زنان از زندگی عمومی نخستین و برجسته‌ترین دستورهای طالبان را پس از استیلای شان بر کشور تشکیل می‌دهد. این شامل دور نگه‌داشتن دانش آموزان دختر از صنف های درس و بستن درهای مکتب های بود که زنان و دختران را آموزش می دادند.
در ادامه او نوشته است، که کتابخانه زن از سوی اعضای برجسته زنان معترض افغانستان رهبری می‌شود. تا با پیکار توسط کتاب و دانش‌اندوزی حضور زنان را در زندگی عمومی تضمین کنند. اگرچه طالبان تلاش می‌کنند تا زنان را از جامعه ساکت و حذف کنند، اما این فعالان می خواهند از طرق مختلف به‌ویژه ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقای سطح دانش زنان مقاومت کنند و مانع از حذف زنان از عرصه های مختلف زندگی از سوی طالبان شوند و مشعل‌دار مبارزه برای رهایی جامعه زنان افغانستان باشند.
یادآوری می کنیم، که با چیرگی گروه طالبان بر افغانستان، این گروه مانند دوره پیش دختران را از مکتب رفتن منع کردند و تا اکنون دروازه مکتب های دخترانه از صنف هفت به بالا بسته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала