کندی روند انتقال وآینده نامعلوم؛ تظاهرات پناهجویان افغان در امارات

© https://twitter.comاعتراضات پناهجویان افغان در امارات
اعتراضات پناهجویان افغان در امارات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2022
عضو شوید
پناهجویان افغان در امارات متحده عربی با راه‌اندازی تظاهراتی می‌گویند که روند اسکان مجددشان به آمریکا و کشورهای دیگر به آهستگی و غیرشفاف پیش می‌رود.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رویترز" پناهجویان و مهاجران افغان که نزدیک به یک سال از زمان تخلیه از افغانستان در یک کمپ پناهجویان افغان، معروف به شهرک بشردوستانه امارات، در بلاتکلیفی زندگی می‌کردند، این هفته اعتراضاتی را به دلیل آنچه به گفته آنها روند اسکان آهسته و مبهم است برگزار کردند.
این پناهجویان که نزدیک به یک سال در امارات متحده عربی در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند، می‌گویند که وضعیت آنان شبیه "زندانیان" است.
این اعتراضات زیر دمای 38 درجه سانتی‌گراد برگزار شد.
یک مقام امارات متحده عربی، بدون ذکر نام به رویترز گفت که ناامیدی در میان پناهجویان وجود دارد و روند اسکان مجدد بیش از آنچه امارات انتظار داشت، طول کشیده است.
این مقام گفت که امارات متحده عربی به همکاری مستمر با ایالات متحده و سایر شرکای بین‌المللی به منظور اسکان مجدد افغان‌ها متعهد است.
در همین حال، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به این خبرگزاری گفت که واشنگتن در تلاش است تا افغان‌های واجد شرایط اسکان مجدد در ایالات متحده را شناسایی کند. او همچنین افزود که در عین حال آمریکا باید از "بازرسی امنیتی پناهجویان" اطمینان حاصل کند.
این سخنگو همچنین گفت که آمریکا با امارات متحده عربی و سایر کشورها برای یافتن "گزینه‌های اسکان مجدد" برای افغان‌هایی که واجد شرایط نقل مکان به ایالات متحده نیستند، همکاری می‌کند.
در همین حال، یکی از پناهجویان افغان گفته است: "نزدیک به یک سال است که اینجا در بازداشت به سر می‌بریم. کمپ مانند یک زندان مدرن است. هیچکس اجازه بیرون رفتن ندارد. پناهجویان در اینجا نمی‌دانند چه زمانی به کشور دیگری مستقر خواهند شد."
مقامات ایالات متحده گفته اند که همه کسانی که واجد شرایط هستند، به ایالات متحده منتقل خواهند شد و دیگران در کشورهای ثالث اسکان داده می‌شوند. به گفته مقامات امریکایی، هیچ کس مجبور به بازگشت به افغانستان نخواهد بود، اگرچه برخی در امارات پس از ماه‌ها انتظار داوطلبانه به افغانستان بازگشته‌اند.
اوایل ماه آگوست 2021 "طالبان" حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 آگوست سال گذشته نیروهای "طالبان" وارد کابل شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را به دست گرفتند.
سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 آگوست 2021 محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی "طالبان" اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 7 سپتامبر سال گذشته "طالبان" فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد؛ ملا محمدحسن آخوند به عنوان سرپرست نخست‌وزیری و ملا عبدالغنی برادر و عبدالسلام حنفی به عنوان معاونان نخست وزیر انتخاب شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала