هشدار کمیسیون اروپا: با بدترین خشکسالی در 500 سال اخیر مواجه هستیم

© Photo / Twitter/Alexander Gerstخشکسالی در اروپای مرکزی
خشکسالی  در اروپای مرکزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2022
عضو شوید
کمیسیون اروپا در گزارشی هشدار داده این قاره با بدترین خشکسالی در 5 قرن اخیر مواجه شده است. این کمیسیون گفته است که کمبود بارندگی تأثیر بدی بر بخش کشاورزی خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون اروپا با استناد به یک تحلیل گفته اروپا در حال تجربه بدترین خشکسالی طی پنج قرن اخیر است.
کمیسیون اروپا برای صدور این هشدار به نتایج "مرکز پژوهش مشترک اتحادیه اروپا" استناد کرده است. این گزارش که مربوط به ماه آگست میلادی است بر اثرات اوضاع نامساعد جوی روی کشاورزی تمرکز کرده است.
نتایج این گزارش حاکی است نزدیک به نیمی از خاک کشورهای اتحادیه اروپا (47 درصد) به دلیل کمبود رطوبت در خاک در شرایط هشدار قرار دارند. 17 درصد دیگر از خاک اتحادیه اروپا به دلیل اثرات منفی آب و هوای نامساعد در وضعیت خطر هستند.
در بیانیه کمیسیون اروپا تصریح شده این دو رقم روی هم‌رفته 64 درصد از خاک کشورهای اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهد. دانشمندان کاهش محصولات تابستانی به دلیل شرایط نامساعد جوی را پیش‌بینی کرده‌اند.
کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای که صادر کرده تأکید کرده است: "به نظر می‌رسد خشکسالی فعلی بدترین خشکسالی طی دست‌کم 500 سال اخیر است."
در ششمین گزارش ارزیابی اخیر هیأت بین دولتی تغییرات آب و هوایی (IPCC)، دانشمندان گفتند که تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان به افزایش احتمال و شدت تاثیر خشکسالی در چند منطقه کمک می‌کند. تغییرات آب و هوایی همچنین بر احتمال سایر رویدادهای شدید آب و هوایی مانند سیل تأثیر می‌گذارد.
گزارش اخیر کمیسیون اروپا حاکی از آن است که تقریبا نیمی از اتحادیه اروپا در معرض سطح هشدار خشکسالی قرار دارند که احتمالاً تولیدات کشاورزی و بازده محصولات را در چند کشور تهدید می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала