هدف یورش های امریکا در سوریه، انبارهای موشک و پهپاد بود

© AP Photo / Lefteris PitarakisДым над Кобани в Сирии после авианалета ВВС США
Дым над Кобани в Сирии после авианалета ВВС США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2022
عضو شوید
یورش های پسین ارتش ایالات متحده امریکا در سوریه، ساختارها و انبارهایی را که در آن موشک‌های دوربرد و پهپادهای بمب‌گذاری شده در آن نگهداری می‌شد، هدف قرار داده است.
به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه شبکه تلویزیونی اسکای نیوز-عربستان به نقل از یک مقام ناشناس وزارت دفاع امریکا اعلام کرد، که این موشک ها و پهپادها می تواند از سوی حزب شیعه حزب الله در برابر اسرائیل ابکار گرفته شود.
به گفته منبع این شبکه، اطلاعاتی ارائه شده از سوی متحدان امریکا، از آن میان اسرائیل و اردن، حاکی از آن است که "محموله های استتار شده ایرانی با پشتیبانی شبه نظامیان شیعه از طریق عراق منتقل شده است".
سفارت امریکا در عراق - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2022
ادامه دزدی تانکرهای نفتی سوریه ازسوی امریکا
به گفته وی، این تدارکات به عنوان سیگنالی به امریکا و اسرائیل است مبنی بر اینکه گروه‌های شیعه به همراه حزب‌الله، علیرغم چشم‌انداز انعقاد توافق‌نامه‌هایی پرونده هسته ای با تهران، عملیات علیه منافع واشنگتن و تل‌آویو را متوقف نخواهند کرد.
روز سه‌شنبه، فرماندهی مرکزی ایالات متحده گزارش داد، که ارتش ایالات متحده حملاتی را به تأسیسات زیرساختی مورد استفاده در سوریه توسط گروه‌های مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (سپاه، بخشی از نخبگان نیروهای مسلح ایران) انجام داده است. پنتاگون همچنین خاطرنشان کرد، که "نیروهای آمریکایی در سوریه باقی می مانند" تا به شکست نهایی گروه تروریستی داعش (ممنوع در فدراسیون روسیه) دست یابند و امنیت شهروندان آن تضمین شود.
ناصر کنعانی چافی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز روز چهارشنبه گفت، که تاسیسات مورد اصابت آمریکا ربطی به تهران ندارد. تاسیسات نظامی نیروهای آمریکایی در سوریه بارها مورد حمله قرار گرفته است. بنابراین، در 15 اگوست، شبکه تلویزیونی الحداس گزارش داد، که سامانه های پدافند هوایی در پایگاه نظامی آمریکا و ائتلاف غربی در شهر مرزی التنف سوریه (250 کیلومتری دمشق) دو پهپاد را سرنگون کردند. به گزارش این کانال، این دستگاه ها تلاش کردند به اردوگاه تیپ مسلح مخالفان سوری "مگاویر الصوره" مورد حمایت آمریکا حمله کنند. در 16 جون، هواپیماهای بدون سرنشین ناشناس به نزدیکی پایگاه نظامی در التنف حمله کردند. پایگاه نظامی آمریکا در منطقه الشدادی در جنوب ولایت حسکه سوریه نیز مورد گلوله باران خمپاره قرار گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала