سیلاب های اخیر در افغانستان؛ 200 کشته و تخریب 18 هزار منزل مسکونی

© @https://twitter.com سیلاب در پکتیا
سیلاب در پکتیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2022
عضو شوید
به دنبال بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در افغانستان 200 نفر کشته و 18 منزل مسکونی تخریب شده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از فارس، خلیل الرحمان حقانی، سرپرست وزارت مهاجران و عودت کننده گان طالبان می‌گوید: در سیلاب های اخیر در افغانستان 200 نفر کشته و بیش از 18 هزار خانه ویران شده است.
وزیر مهاجران طالبان در کنفرانس خبری درباره سیل اخیر افغانستان گفته است که در سیل اخیر در مناطق مختلف این کشور 200 نفر کشته و 250 نفر نیز مصدوم شدند.
وی افزود: همچنین سیل اخیر 18 هزار منزل مسکونی را تخریب کرده است.
روز گذشته سی‌ان‌ان به نقل از مقامات طالبان گزارش داده بود که در سیل اخیر در افغانستان 95 نفر کشته و ده‌ها نفر نیز مصدوم شدند.
به نوشته این رسانه آمریکایی، همزمان با مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم کشورهای غربی، افغانستان طی 10 روز گذشته شاهد سیل ویرانگر در 10 ولایت بوده که خسارت جانی و مالی زیادی برجای گذاشته است.
"شرف الدین مسلم"، معاون وزیر مبارزه به حوادث طبیعی دولت موقت طالبان به سی ان ان گفت: مواد غذایی و اقلام ضروری به مناطق سیل زده ارسال شده و سازمان‌های بین المللی نیز قرار است به کمک آسیب دیدگان بپردازند.
وی افزود: زمستان در راه است و سیل زدگان پناهگاهی برای زندگی در اختیار ندارند.
پیش از این نیز دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) نیز اعلام کرده است که طی هفته گذشته سیل ناگهانی در چندین ولایت افغانستان جان 60 نفر را گرفته است.
این نهاد گفته است که در کنار خسارت جانی، سیل اخیر افغانستان 800 خانه را در ولایت‌های کنر، لغمان، ننگرهار و پروان تخریب کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала