دبیرکل ناتو: اوکراین زمستان سختی را پیش رو خواهد داشت

© Sputnik / Mikhail MarkivНациональный флаг Украины и флаг Организации Североатлантического договора
Национальный флаг Украины и флаг Организации Североатлантического договора - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2022
عضو شوید
دبیرکل ناتو معتقد است که اوکراین زمستان سختی را پیش رو خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، استولتنبرگ گفت: "ما به یک مشارکت طولانی مدت با اوکراین متعهد هستیم. ما به اوکراین کمک خواهیم کرد تا از استانداردهای شوروی به استانداردهای ناتو حرکت کند، اصلاحاتی را در بخش های دفاعی و امنیتی انجام دهد، در راه بهبودی خود کمک کند. وی در جریان دومین اجلاس پلتفرم کریمه که به صورت آنلاین برگزار می شود، گفت: زمستان پیش رو برای اوکراین دشوار خواهد بود، بنابراین، ما باید حمایت بلندمدت از اوکراین را ایجاد کنیم تا اوکراین بتواند به عنوان یک کشور مستقل حفظ شود.
دبیر کل ناتوتاکید کرد: ما از اوکراین برای سه دهه از استقلال آن حمایت کرده‌ایم، اکنون از آن حمایت می‌کنیم و تا جایی که لازم باشد حمایت خواهیم کرد.
گفتنی است، کشورهای ناتو در اجلاس مادرید در جون امسال با افزایش کمک نظامی به اوکراین موافقت کردند و همچنین بر روی بسته جامع حمایت بلندمدت از کی‌یف به توافق رسیدند.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала