Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

جایزه ویژۀ "رئیس یوفا" به سرمربی افسانه‌ای میلان داده می‌شود

© AFP 2023 / FABRICE COFFRINIUEFA
UEFA - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2022
عضو شوید
آریگو ساکی، چهارمین ایتالیایی دریافت کننده جایزه ریاست یوفا در مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، در روز پنجشنبه خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، آریگو ساکی، اسطوره آث میلان، در قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، جایزه رئیس یوفا را دریافت خواهد کرد.
این جایزه در ابتدای هر فصل برای قدردانی از "دستاوردهای برجسته‌ای فراتر از ورزش است" اهدا می‌شود و سال گذشته این جایزه به صورت مشترک به سیمون کایر مدافع میلان و کادر صحی تیم ملی فوتبال دانمارک، به دلیل واکنش سریع آن‌ها به ایست قلبی کریستین اریکسن در رقابت‌های یورو 2020 داده شد.
الکساندر چفرین، رئیس یوفا، از ساکی به خاطر نوآوری های تاکتیکی که فوتبال را "تغییر شکل داد" تمجید کرد و به اطلاع همه رساند که وی در مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، در روز پنجشنبه برنده جایزه رئیس یوفا خواهد شد.
ساکی با اجرای سبک پرسینگ بالا در طول یک دوره چهار ساله به عنوان مربی میلان بین سال‌های 1987 تا 1991، توانست شیوه بازی روسونری را متحول و یک عنوان قهرمانی سری‌آ به همراه دو جام متوالی اروپا در سال‌های 1989 و 1990، را برای این تیم به ارمغان بیاورد.
این تاکتیک‌دان بعداً به عنوان سرمربی ایتالیا موفقیت دیگری کسب کرد و نائب قهرمان جام جهانی در سال 1994 شد، جایی که برازیلی در ضربات پنالتی به برتری رسید و قهرمان شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала