برافراشته شدن پرچم طالبان اولین بار در پاکستان

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2022
عضو شوید
پرچم طالبان برای اولین بار در سفارت افغانستان در اسلام‌آباد برافراشته شده است.
به‌ گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، منابع خبری در پاکستان، پرچم طالبان در محوطه سفارت افغانستان در شهر اسلام‌آباد که در مجاورت ساختمان‌های مهم کشوری از جمله پارلمان، کاخ ریاست جمهوری و منطقه‌ دیپلماتیک قرار دارد، مشاهده شده است.
دولت پاکستان و حکومت سرپرست طالبان افغانستان هنوز موضع رسمی در خصوص این خبر اعلام نکرده اند.
این درحالی است که طالبان در فروردین امسال پرچم سه رنگ افغانستان را که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است، ممنوع و پرچم امارات اسلامی را جایگزین آن کرد.
برافراشته شدن پرچم طالبان درحالی است که دولت پاکستان با گذشت بیش از یکسال از تصرف کابل و تشکیل یک حکومت موقت هنوز تمایلی برای به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت رسمی افغانستان نشان نداده و همزمان کشورهای همسایه افغانستان و دیگر اعضای جامعه جهانی نیز تصمیمی برای به رسمیت شناختن طالبان نگرفته‌اند.
پاکستان که طی ماه‌های گذشته دو بار میزبان نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد بود، پرچم افغانستان را روی نیز این کشور در سالن برگزاری اجلاس قرار داد و به رغم حضور هیات طالبان به ریاست سرپرست وزارت امور خارجه طالبان، از قرار دادن پرچم این گروه در هر ۲ اجلاس سازمان همکاری اسلامی خودداری کرد.
تاکنون واکنشی از سوی وزارت امور خارجه پاکستان به برافراشته شدن پرچم طالبان در اسلام‌آباد مشاهده نشده و البته این پرسش نیز وجود دارد که آیا مسوولان فعلی سفارت افغانستان با هماهنگی دولت میزبان اقدام به بالا بردن پرچم حکومتی کرده اند که مشروعیت آن تاکنون از سوی هیچ یک از کشورهای منطقه و جهان پذیرفته نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала