طالبان ریاست محتسبین زنان را ایجاد می‌کنند

© @https://twitter.com طالبان ریاست محتسبین زنان را ایجاد می‌کنند
طالبان ریاست محتسبین زنان را ایجاد می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2022
عضو شوید
طالبان از ایجاد "ریاست محتسبین زنان" در چوکات وزارت امر به معروف و نهی از منکر این گروه خبر داده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل هشت صبح، محمد ‌صادق عاکف، سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان، روز دوشنبه، ۳۱ اسد، گفته است که این ریاست در بخش اصلاح زنان کار خواهد کرد.
به گفته او، زنان محتسب این ریاست، "اصلاح زنان را انجام" می‌دهند و آنان را توصیه و راهنمایی خواهند کرد.
او در مورد حجاب گفته است: "لباس، تنگ، باریک و نازک نباشد و از لباس‌هایی که مردم غیرمسلمان استفاده می‌کنند، با آن مشابه نباشد، به آن شریعت حجاب می‌گوید."
مقام‌های طالبان در این وزارت گفته‌اند که فرمان حجاب به‌درستی اجرا شده است و به گفته آنان نتیجه‌اش در جامعه به‌خوبی دیده می‌شود.
از سویی هم، مسوولان این وزارت که در مرکز رسانه‌های حکومت در برنامه "حساب‌دهی به ملت" اشتراک کرده بودند، گفته‌اند که تا کنون نزدیک به ۹۰۰ تن از نیروهای امنیتی طالبان اخراج شده‌اند.
عبدالرحمان منیر، معین نظامی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان، در این مورد گفته است: "کسانی که زیر سن بودند، به مواد مخدر معتاد بودند و ریش‌شان را می‌تراشیدند، از صفوف اخراج شده‌اند."
وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در حالی از ایجاد ریاست محتسبین زنان خبر داده‌ است که شماری از نهادهای مدافع حقوق بشر از موجودیت و شیوه‌ عملکرد این وزارت به‌شدت انتقاد دارند و گفته‌اند که این وزارت در وضع محدودیت‌ها بر زنان و نقض آزادی‌های فردی نقش برجسته داشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала