صدای انفجار های وحشتناک پایتخت سومالی را لرزاند

© AFP 2023 / Mohamed Abdiwahab پایتخت سومالی
 پایتخت سومالی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2022
عضو شوید
در پی حمله تروریستی گروه تروریستی الشباب به یک هتل در پایتخت سومالی صدای انفجار های پی‌هم شنیده می شود.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه سومالی گاردین، در بحبوحه محاصره هتل حیات توسط شبه نظامیان گروه افراطی الشباب، صدای انفجارهای مهیبی در موگادیشو پایتخت سومالی شنیده می شود.
شب گذشته رسانه‌های محلی سومالی گزارش دادند، عناصر گروه تروریستی الشباب به هتل حیات در موگادیشو پایتخت این کشور حمله کردند.
در این حمله تعدادی از نیروهای امنیتی زخمی شدند و در جریان آن صدای انفجارهای بسیاری نیز شنیده شد.
گروه تروریستی الشباب مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.
پلیس سومالی و شاهدان عینی اعلام کردند که در پی وقوع انفجار و تیراندازی در هتل "حیات" در موگادیشو، دست‌کم 16 نفر کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.
برخی رسانه هم شمار کشته شدگان را 20 تن اعلام نموده است.
بر این اساس، حمله پیش از ورود افراد مسلح به ساختمان با انفجارهایی در خارج از هتل آغاز شد و پس از آن مسلحان وارد هتل شده و تا صبح امروز تیراندازی در آن ادامه داشته است.
ایستگاه رادیویی دالسان اعلام کرده که که عبدالرحمن حسن ایمان، صاحب هتل در میان قربانیان است، ده ها نفر زخمی شده اند. صبح روز شنبه جلسه پارلمان سومالی لغو شد و تعدادی از سیاستمداران برجسته از جمله نمایندگان پارلمان همچنان در هتل هستند.
خبرگزاری گاردیان سومالی می‌گوید حمله روز جمعه اولین حمله بزرگ از زمان روی کار آمدن حسن شیخ محمد، رئیس‌جمهور جدید سومالیا است که در ماه می به قدرت رسیده است.
الشباب، یک گروه از شبه‌نظامیان اسلام‌گرا در سومالیا است که از سال 2012 به عنوان بخشی از شبکه القاعده فعالیت می‌کند. این گروه بخش‌هایی از جنوب و مرکز سومالیا را تحت کنترول دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала