قطر: از نقش واسطه‌ای خود میان طالبان و جهان، بیرون می‌شویم

© Photo / © Photo / / © Photo /دفتر سیاسی طالبان در قطر
دفتر سیاسی طالبان در قطر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2022
عضو شوید
قطر می‌گوید اگر احساس کند که تعامل با طالبان دیگر به نفع مردم افغانستان نیست از نقش واسطه‌گری خود را کنار می‌کشد.
به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال نوشت: مقام‌های قطری گفته اند که تعامل با طالبان یک هدف دارد و آن هم بهبود زندگی مردم افغانستان است.

به گفته آنان، عدم تعامل با طالبان، سبب ناامیدی، فقر و افراط گرایی بیشتر در افغانستان خواهد شد.

این مقام‌های قطری که نامی از آنان گرفته نشده به وال استریت جورنال گفته اند که عدم تعهد در حال حاضر به معنای رها کردن مردم افغانستان در زمانی است که به کمک و حمایت بیشتر نیاز دارند.

آنان از نقش دولت قطر در افغانستان دفاع کرده و گفته است که این کشور نقش اساسی در پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ تاریخ امریکا ایفا کرده است.

با این وجود، جاناتان شانزر و بیل روجیو از بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها "در آنچه قطر به پناهندگان افغانستان مدیون است" ادعا می‌کنند که رهبران ارشد طالبان با حمایت دولت قطر، به قطر نقل مکان کردند.

دوحه مدعی است که تمام کارها با هماهنگی ایالات متحده انجام می‌شود، و این کشور بارها خشونت‌ها علیه غیرنظامیان در افغانستان و همه موارد نقض حقوق مدنی آنها را محکوم کرده است.

به گفته مقام‌های این کشور، حدود 80 هزار تن از طریق قطر از افغانستان بیرون شده‌اند که بیشتر شان غیرنظامیان، زنان و خبرنگاران استند.

این در حالی است که در دو سال گفتگوی صلح میان طالبان و امریکا و نیز پس از تسلط طالبان بر افغانستان دولت قطر نقش میانجی میان طالبان و امریکا را بازی می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала