عمران خان زنان افغانستان را به مبارزه علیه طالبان فراخواند

© @https://twitter.comعمران خان نخست وزیر پاکستان
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2022
عضو شوید
نخست وزیر برکنار شده پاکستان در تازه ترین اظهارات خود، زنان افغانستان را به مبارزه با حکومت سرپرست طالبان دعوت کرده است.
عمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان در مصاحبه‌ای با گاردین گفته است انتظار دارد که زنان افغانستان برای مطالبه حقوق خود در برابر طالبان بایستند. او می‌گوید با توجه به اینکه طالبان از دخالت خارجی متنفرند، در برابر فشارهای بیرونی مقاومت خواهند کرد.
عمران خان زنان و مردم افغانستان را قوی توصیف کرده که برای مطالبه حقوق خود خواهند ایستاد.
نخست‌وزیر مخلوع پاکستان در حالی از ایستادگی زنان افغانستان در برابر طالبان سخن می‌گوید که او از تسلط طالبان بر افغانستان استقبال کرد و گفت که این اقدام "زنجیر بردگی را می‌شکند."
طالبان پس از تسلط بر افغانستان، مکاتب دخترانه را بست و در جریان یک سال گذشته اعتراضات زنان افغانستان را پیوسته با خشونت سرکوب کرده و فعالان حقوق زنان و معترضان را بازداشت کرده‌اند.
با این حال، عمران پارسال از جامعه جهانی خواست نسبت به سنت‌های فرهنگی افغانستان و همچنین مناطق همجوار در پاکستان، به ویژه در ارتباط با آموزش دختران، حساس باشند. عمران گفته بود در صورت نقض این سنت‌ها، خانواده‌ها هرگز دختران خود را به مکتب نمی‌فرستند.
پاکستان در دوره صدارت آقای خان از سال 2018 تا اپریل سال جاری، با کشتار غیرقانونی مخالفان و تهدیدهای مکرر علیه روزنامه‌نگاران، به ویژه گزارشگران زن، سابقه ضعیفی در زمینه حقوق بشر داشت.
گاردین می‌نویسد که آقای خان پس از برکناری از قدرت در ماه اپریل برای بقای سیاسی خود می‌جنگد و در این راه تلاش دارد تا وجهه خود را که بیشتر با رویکرد تندروانه معرفی شده تعدیل کند.
گفتنی است که پارلمان پاکستان در اوایل سال جاری خورشیدی، پس از بحث و جدلی طولانی عمران خان را از سمت نخست‌وزیری این کشور برکنار کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала