خواست روسیه از آمریکا در زمینه کنترل تسلیحات

© Photo / Public domain/U.S. Navy/Ronald GutridgeПуск американской баллистической ракеты Trident II D5 с подлодки USS Nebraska около берегов Калифорнии. Архивное фото
Пуск американской баллистической ракеты Trident II D5 с подлодки USS Nebraska около берегов Калифорнии. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2022
عضو شوید
روسیه از آمریکا می خواهد که در زمینه کنترل تسلیحات همکاری برابر داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در واشنگتن روز شنبه اعلام کرد که روسیه و ایالات متحده در تلاش هستند تا موانع سر راه از سرگیری بازرسی ها را بر اساس معاهده تسلیحات تهاجمی استراتژیک (استارت) از بین ببرند و همچنین گفته می شود که برخی از مسائل قبلاً حل شده است.
هیئت دیپلماتیک تاکید کرد: "در عین حال، استارت 3.5 سال دیگر منقضی می شود. تجربه مذاکرات گذشته روسیه و آمریکا نشان می دهد که حتی اگر هر دو طرف آماده باشند، زمان بسیار کمی برای دستیابی به توافق" حوزه کنترل تسلیحات "بر اساس مساوی، با در نظر گرفتن نگرانی ها و منافع متقابل" باقی می ماند.
شایان ذکر است، اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده در سال 1987 پیمان INF (پیمان منع گسترش موشک های هسته ای میان برد) را امضا كردند و طرفین متعهد شدند كه تمام موشكهای بالستیک زمینی و كروز را با برد متوسط و كوچك از بین ببرند. در اکتبر سال 2018 ، ترامپ از خروج واشنگتن به دلیل "عدم رعایت" مسکو به تعهدات خبر داد، اما طرف آمریکایی شواهدی ارائه نکرد. در سال 2019، روسیه نیز در واکنش به اقدامات ایالات متحده، مشارکت خود در پیمان INF را به حالت تعلیق درآورد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала