نماینده ایران سخنان خود در خصوص "آمریکایی بودن" جبهه مقاومت ملی افغانستان را تصحیح کرد

© @https://twitter.comکاظمی قمی
کاظمی قمی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2022
عضو شوید
نماینده ویژه ایران برای افغانستان از مواضع اخیر خود در خصوص جبهه مقاومت ملی افغانستان عقب‌نشینی کرد. حسن کاظمی قمی تصریح کرد که جبهه مقاومت ملی وابسته به امریکا نیست بلکه ایالات متحده با سوءاستفاده از مقاومت به دنبال ایجاد جنگ داخلی در افغانستان است.
به گزارش اسپوتنیک، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه ایران در امور افغانستانر تازه‌ترین اظهاراتش گفته که از سخنانش در مورد جبهه مقاومت ملی مبنی بر امریکایی خواندن این جبهه، تعبیر نادرست صورت گرفته است.
او در یک نوار تصویری که امروز، چهار‌شنبه، 26 اسد، در توییتر دست به دست می‌شود و ظاهراً در یک کنفرانس خبری حضور دارد، می‌گوید که جمهوری اسلامی نخستین کشوری بود که پس از تسلط طالبان، گفت‌وگوها میان رهبر جبهه مقاومت و طالبان را میز‌بانی کرد.
آقای قمی در این نوار دیداری تأکید کرده است که احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی نماینده بخشی از جامعه افغانستان است و از مردم در برابر طالبان حمایت می‌کند.
آقای قمی تأکید کرده که هرگز احمد مسعود و جبهه مقاومت را آمریکایی نگفته است.
کاظمی قمی در توضیح مواضع قبلی خود گفت: "امریکایی‌ها به دنبال این هستند که به اسم مقاومت و با سوءاستفاده از مقاومت، مجموعه‌ای را برای جنگ داخلی ایجاد کنند. این موضوع ربطی به جبهه مقاومت ندارد، آنچه من گفتم این بود."
رضا بهرامی، سفیر پیشین ایران در افغانستان نیز در یک نوار ویدیویی آمریکایی بودن جبهه مقاومت ملی را به شدت رد کرده و گفته است که این ادعا در مورد داعش می‌تواند صدق کند نه جبهه مقاومت.
حدود سه روز پیش برخی رسانه‌های ایرانی به نقل از کاظمی قمی گزارش دادند که آمریکا جبهه مقاومت ملی را برای ایجاد آشوب و جنگ‌های قومی – مذهبی در افغانستان ایجاد کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала