کابلوف: شماری از کوماندو های افغان به نازی های اوکراین پیوسته اند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغنستان.
ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغنستان. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2022
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان از پیوستن برخی کوماندو های افغان با نازی های اوکراینی خبر می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، مدیر بخش دوم آسیا در وزارت امور خارجه روسیه گفت که بخشی از نیروهای ویژه سابق افغانستان به گروه های نازی در اوکراین پیوستند.
در پایان ماه مارچ، یک منبع آگاه در صحبت با اسپوتنیک گفت که طرف آمریکایی در حال آماده شدن برای اعزام سربازان سابق ارتش ملی افغانستان به منطقه جنگی در اوکراین است.
نماینده رئیس جمهور روسیه برای افغانستان گفت: "بعضی از این نیروهای ویژه به عضویت داعش درآمده و در داعش و سوریه می‌جنگند. به نظرم این قابل پیش‌بینی بوده و تکرار سناریوی عراق است که به ظهور داعش منجر شد. بعضی دیگر از آن‌ها هم ظاهرا با وعده پول مواجه شده و مزدور نظامی می‌شوند، زیرا باید مخارج زندگی‌شان را تامین کنند، پس به نازی‌های اوکراینی می‌پیوندند. اما طالبان در این اتفاق هیچ نقشی ندارد."
او به نقل از هیئت قزاقستان در کنفرانس اخیر افغانستان که در ازبکستان برگزار شد، گفت که حدود 110هزار سرباز ویژه سابق افغانستان از این کشور گریخته و در انتظار کسب اجازه ورود به آمریکا هستند.
کابلوف گفت: ظاهرا کسی قرار نیست به آن‌ها اجازه دهد و این رفتار گستاخانه و بی‌ادبانه آمریکایی‌هاست.
گفتنی است بر اساس یک گزارش که در مجلس نمایندگان آمریکا تهیه شده، پس از خروج آمریکا از افغانستان شمار چشمگیری از نیروهای ویژه ارتش افغانستان که توسط آمریکا آموزش دیده بودند و همچنین حدود سه هزار نیروی امنیتی افغان همراه با برخی تجهیزات نظامی به ایران گریختند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала