پوتین: روسیه از منافع ملی خود ومتحدان‌اش حفاظت می‌کند

© Sputnik / Alexey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور پوتین عازم دوشنبه شد
رئیس جمهور پوتین عازم دوشنبه شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2022
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه می‌گوید کشورش منافع ملی خود را تامین می کند و از متحدان محافظت می کند و اقدامات دیگری را برای ساختن جهانی دموکراتیک تر انجام می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود خطاب به شرکت کنندگان و مهمانان دهمین کنفرانس بین‌المللی امنیتی که با حضور وزرای دفاع، روسای سازمان‌های بین‌المللی، کارشناسان غیردولتی و نمایندگان اتاق‌های فکر از سراسر جهان در مسکو برگزار شده است گفت: روسیه نیروهای مسلح خود را تقویت می کند، منافع ملی را تضمین و از متحدان خود محافظت می کند و همچنین گام های دیگری برای ساختن جهانی دموکراتیک تر برمی دارد.
رئیس جمهور روسیه گفت:" اوضاع در جهان به طور پویا در حال تغییر است، خطوط و چارچوب جهان چند قطبی در حال شکل گیری است، کشورها و ملت های بیشتری مسیر توسعه آزاد و مستقل با تکیه بر سنت ها و ارزش های خود برمی گزینند."
ولادیمیر پوتین همچنین گفت که کاهش تنش در جهان و غلبه بر خطرات حوزه نظامی-سیاسی تنها با تقویت سیستم چند قطبی جهان مدرن امکان پذیر است.
وی تاکید کرد: نخبگان جهانی‌گرای غربی با برافروختن مجدد درگیری‌های قدیمی و دامن زدن به درگیری‌های جدید، هرج‌ومرج را برمی‌انگیزند، سیاست به اصطلاح مهار را اجرا می‌کنند، در حالی که در واقع هرگونه راه‌های جایگزین و مستقل توسعه را تضعیف می‌کنند. بنابراین، آنها به شدت در تلاش برای حفظ هژمونی و قدرتی هستند که از چنگ آنها خارج می شود و تلاش می کنند کشورها و مردم را در چنگال نظم نو استعماری نگه دارند.
رئیس جمهور روسیه تأکید کرد که آنها به هر شیوه‌ای متوسل می شوند، این "هژمونی" برای کل جهان، برای کل تمدن مملو از استرس و آزار است. آمریکا و دست نشاندگان آن با سازماندهی تحریکات، کودتا و جنگ‌های داخلی در امور داخلی کشورهای مستقل دخالت می کنند و با تهدید، باج خواهی و فشار کشورهای مستقل را به تسلیم شدن در برابر اراده خود وادار می‌کنند."
کنفرانس مسکو درباره امنیت بین المللی از سال 2012برگزار شده است. انتظار می‌رود مسائل امنیتی در خاورمیانه، آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین در دستور کار قرار گیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала