وزیر دفاع روسیه: پس از خروج نیروهای غربی از افغانستان، اوضاع در منطقه همچنان متشنج است

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр обороны РФ Сергей Шойгу
Министр обороны РФ Сергей Шойгу  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2022
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه، اعلام کرد که وضعیت در آسیای مرکزی پس از خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان به شدت متشنج شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ستر جنرال سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، اعلام کرد که وضعیت در آسیای مرکزی پس از خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان به شدت متشنج شده است.
وی روز سه شنبه در دهمین کنفرانس مسکو در مورد امنیت بین المللی گفت: "پس از خروج سریع نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان، وضعیت در منطقه آسیای مرکزی به شدت متشنج است و افزود که رهبری جدید افغانستان با مشکلات جدی نظامی و اقتصادی مواجه هستند."
به گفته وی، میراث حضور بیست ساله نیروهای ناتو ناامید کننده است.
در نتیجه خروج شتابزده، سطح بالایی از تهدید تروریستی در منطقه باقی مانده است.
Министр обороны РФ Сергей Шойгу  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2022
شویگو: تروریست‌ها می‌خواهند از افغانستان به کشورهای همسایه نفوذ کنند
او گفت: "مشکلات امنیتی آسیای مرکزی تنها با اقدامات هماهنگ همه کشورهای ذی‌نفع و سازمان‌های بین‌المللی قابل حل است و افزود، ما به نوبه خود به حمایت از متحدان در سازمان پیمان امنیت جمعی در افزایش توان نیروهای مسلح کشور ادامه خواهیم داد."
وی خاطرنشان کرد که حفظ موضوع افغانستان در دستور کار مذاکرات سازمان همکاری شانگهای مهم است. وزیر دفاع گفت گفت: روسیه، چین، هند، ایران و پاکستان در کنار یکدیگر می توانند نه تنها در ایجاد ثبات در منطقه، بلکه در جلوگیری از گسترش تهدید به خارج از مرزهای آن سهم بسزایی داشته باشند.
شویگو در مورد آفریقا خاطرنشان کرد که امنیت هر منطقه، با وجود روندهای عمومی جهان چند قطبی، ویژگی های خاص خود را دارد. وزیر دفاع گفت: برای آفریقا، ویژگی در تمایل کشورهای جمعی غرب برای بازگرداندن نظم و قواعد تعامل مشخصه دوره استعمار است.
به گفته وی، "استعمار نو از طریق فشار نظامی بر دولت های کشورهای مستقل، حمایت از جنبش های تجزیه طلب و تروریستی کاشته می شود." به عنوان مثال، همانطور که شویگو خاطرنشان کرد، "لیبی، جایی است که دولت پس از حمله ناتو هنوز احیا نشده است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала