- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

شویگو - عملیات ویژه روسیه در اوکراین پایان جهان تک قطبی را رقم زد

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر شویگو از آزمایش راکت های کروز مخصوص جنگنده سو-57 خبرداد
شویگو از آزمایش راکت های کروز مخصوص جنگنده سو-57 خبرداد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2022
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی بین المللی گفت: عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین پایان جهان تک قطبی است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در سخنرانی خود در دهمین کنفرانس بین‌المللی امنیتی مسکو، گفت: "شروع عملیات نظامی ویژه در اوکراین پایان جهان تک قطبی است. چند قطبی شدن به واقعیت تبدیل شده است. قطب های این جهان مشخص شده اند."
به گفته وزیر، تفاوت اصلی بین این قطب ها این است که برخی به منافع دولت های مستقل احترام می گذارند، ویژگی های فرهنگی و تاریخی کشورها و مردم را در نظر می گیرند و برخی دیگر از آنها غفلت می کنند.
وی وضعیت امنیتی در اروپا را بدتر از دوران جنگ سرد دانست و گفت: سیستم امنیت جهانی به شدت در حال تغییر است، آمریکا و متحدان سلطه خود را از دست داده‌اند.
وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: گمانه زنی‌هایی که گفته می‌شود روسیه در حال آماده شدن برای استفاده از سلاح های هسته‌ای تاکتیکی در اوکراین است را "دروغ مطلق" خواند و گفت: چنین ادعاهایی برای منحرف کردن توجه عمومی از فعالیت‌های نظامی-بیولوژیکی ممنوع ایالات متحده در خاک اوکراین طراحی شده است. روسیه طبق معاهده جدید استارت به تعهدات خود عمل می کند.
شویگو پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را دلیلی برای بازنگری در استراتژی دفاعی روسیه دانست.
وی همچنین درباره پیمان دفاعی آکوس گفت: به محض اینکه استرالیا زیردریایی‌های هسته‌ای دریافت کند، جعبه پاندورا باز خواهد شد و مسابقه جهانی تسلیحات هسته‌ای از سر گرفته خواهد شد. انتقال تمرینات هسته‌ای از اروپا در چارچوب آکوس، منطقه آسیا و اقیانوسیه را منفجر می کند، شاید این هدف ایالات متحده باشد.
وزیر دفاع روسیه افزود: غرب در آفریقا، می‌خواهد با اعمال فشار نظامی بر کشورهای مستقل و حمایت از جدایی طلبی و تروریسم استعمار را بازگرداند و در آمریکای لاتین، ایالات متحده تلاش می‌کند تا نفوذ خود را تقویت و کشورهای منطقه را در رویارویی با روسیه و چین درگیر کند.
این کنفرانس از سال 2012 برگزار شده است. انتظار می‌رود مسائل امنیتی در خاورمیانه، آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین در دستور کار قرار گیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала