جبهه‌ی مقاومت: 89 طالب را در ولایت پنجشیر کشتیم

© Photo / بنیاد شهید احمد شاه مسعودآرامگاه احمد شاه مسعود، ولایت پنجشیر
آرامگاه احمد شاه مسعود، ولایت پنجشیر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2022
عضو شوید
منابع محلی در ولایت پنجشیر می‌گویند که 89 جنگ‌جوی طالب در نتیجه درگیری با نیروهای جبهه مقاومت‌ ملی در این ولایت کشته شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه‌ی مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود، اعلام کرده در نتیجه‌ی عملیات مشترک قرارگاه‌های این جبهه، 89 جنگ‌جوی طالب در ولایت پنجشیر کشته شده‌اند.
در اعلامیه‌ای که روز سه‌شنبه -25 اسد-، از سوی این جبهه به نشر رسیده، آمده است که این عملیات در نخستین روز یک‌سالگی حضور گروه طالبان در افغانستان، انجام شده است.
در اعلامیه، آمده است که در نتیجه‌ی عملیات مشترک قرارگاه‌های شتل، روی‌دره، زمانکور و عنابه، 7 طالب در دره‌ی مرغی ولسوالی شتل کشته شدند.
هم‌چنان در جریان عملیات مشترک قرارگاه فراج و نیروهای کماندوی مقاومت ملی، 6 طالب در فراج کشته شده و 2 تن دیگر شان زخمی شده‌اند.
همین‌گونه در حمله‌ی نیروهای قرارگاه آبدره، 4 طالب کشته و پنج تن دیگر شان زخم برداشته‌اند.
جبهه‌ی مقاومت ملی در ادامه، گفته است که در عملیات قرارگاه حصارک نیز، 13 طالب کشته و 7 تن دیگرشان زخمی شده‌اند.
بر اساس اعلامیه، 7 طالب در حمله‌ی مشترک قرارگاه تلخه و منجهور و 16 طالب دیگر در عملیات قرارگاه عبدالله‌خیل ولسوالی دره کشته شدند.
در اعلامیه، آمده است: "در جریان عملیات مشترک کماندوهای دره و قرارگاه شابه، 18 طالب کشته و 5 تن این ملیشه‌ها زخمی شدند. عملیات قرارگاه پیشغور و کماندوهای ولسوالی حصه‌ی‌ اول نیز منجر به کشته‌شدن 12 طالب شد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала