کیسینجر ورود اوکراین به ناتو را اشتباه خواند

© Sputnik / Michael Klimentyev کیسینجر ورود اوکراین به ناتو را اشتباه خواند
 کیسینجر ورود اوکراین به ناتو را اشتباه خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه سابق آمریکا به اوکراین پیشنهاد کرد که نقش فنلاند در روابط روسیه و غرب را اجرا کند.
به گزارش اسپوتنیک، هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، سیگنال های ناتو درباره ورود اوکراین به این ائتلاف را اشتباه خواند.
هنری کیسینجر وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با وال استریت ژورنال بیان کرد که گسترش ناتو باید در لهستان متوقف می شد و اوکراین باید جای فنلاند را در روابط روسیه و غرب می گرفت.
کیسینجر گفت: "من فکر می کردم که لهستان - همه کشورهایی که به طور سنتی بخشی از تاریخ غرب بوده اند - منطقاً باید عضو ناتو باشند." او همچنین تاکید کرد که در رابطه با اوکراین، او همیشه پیشنهاد کرده است که نقشی مانند فنلاند بازی کند.
به گفته وزیر امور خارجه سابق، ناتو با اعلام احتمال پیوستن اوکراین به این ائتلاف اشتباه کرد.
کیسینجر خاطرنشان کرد که ارزش آن را دارد که اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد نگرانی های امنیتی را نیز جدی بگیریم.
وی در عین حال تاکید کرد که پس از عملیات ویژه در اوکراین، وضعیت تغییر کرده است. وی افزود: اکنون فکر می‌کنم، به هر شکلی، رسمی یا غیر رسمی، وقتی همه این‌ها تمام شد، اوکراین باید به عنوان عضوی از ناتو در نظر گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: خود ایالات متحده تا حدی مسئول توسعه احتمالی روابط بین کشورها است. وزیر امور خارجه پیشین گفت: "ما در آستانه جنگ با روسیه و چین در مورد مسائلی هستیم که تا حدی ایجاد کرده‌ایم، بدون اینکه هیچ تصوری از اینکه چگونه به پایان می‌رسد یا به کجا باید منجر شود".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала