طالبان: برای رسیده گی به رویدادهای طبیعی در افغانستان 580 میلیون دالر نیاز است

© https://twitter.comسرازیر شدن سیلاب مدهش در لغمان
سرازیر شدن سیلاب مدهش در لغمان       - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2022
عضو شوید
مسولان اداره ملی حفاظت از میحط زیست می گویند که برای رسیده گی به رویدادهای طبیعی برخاسته از تغییرات اقلیمی در افغانستان نزدیک به 900 میلیون دالر نیاز است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اداره ملی حفاظت از محیط زیست آتش سوزی ها و سیلاب های پسین را در ولایت های کشور برخاسته از تغییرات اقلیمی میداند.
در همین حال سرپرست این اداره میگوید پروژه های که به پشتیبانی کشورهای جهان در افغانستان در حال عملی شدن بودند از بهر به رسمیت شناخته نشدن طالبان متوقف شده اند.
حافظ عزیز الرحمان، سرپرست اداره ملی حفاظت از محیط زیست، گفت:"به ارزش 850 میلیون دالر امریکایی برای ۳۱ پروژه تغییر اقلیمی با سکرتریت مکانیزم مالی سازمان ملل متحد و اداره چند جانبه سازمان ملل در تماس هستیم."
  سیلاب درهفت ولایت افغانستان جان سیزده تن را گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2022
سیلاب درهفت ولایت افغانستان جان سیزده تن را گرفت
از سوی رییس تغییر اقلیم اداره ملی حفاظت از محیط زیست میگوید که برای جلوگیری از افزایش تلفات رویدادهای طبیعی همچون سرازیر شدن سیلاب ها و آتش سوزی ها، سیستم های هشدار دهنده را فعال می سازند.
روح الله امین، رییس تغییر اقلیم اداره ملی حفاظت از محیط زیست، گفت:"به اساس مدل و سناریوهای ارزیابی شده ما تحت سناریوی خوش بینانه و بدبینانه تا سال های 2050 تا 2100 وضعیت خوبی نخواهیم داشت."
نعمت الله سلطانی، مشاور حقوقی اداره ملی حفاظت از محیط زیست، گفت:"جنگلات به طور طبیعی عمر مشخصی دارند؛ برخی از جنگلات در یک عمر مشخص قطع شده و بدیل برای آن نصب می شود."
این در حالیست که امسال باران‌های غیر موسمی، سرازیر شدن سیلاب‌ها و زمین لرزه در بخش های از کشور تلفات جانی و زیان های هنگفت مالی را به شهروندان کشور وارد کرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала