- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

افسر سابق سیا: امریکا ریاکارانه از اوکراین استفاده می‌کند

© AFP 2023 / Saul LoebЭмблема Центрального разведывательного управления в главном офисе в Лэнгли, Вирджиния
Эмблема Центрального разведывательного управления в главном офисе в Лэнгли, Вирджиния - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2022
عضو شوید
اندرو بوستامانت یکی از افسران اطلاعاتی سابق سیا در پادکست لکس فریدمن گفت که ایالات متحده امریکا به دنبال سرمایه‌گذاری از بحران اوکراین در حالی که کی‌یف را به بدهی های کلان سوق می‌دهد، است.
به گزارش اسپوتنیک، بوستامانت گفت: "ایالات متحده در حال توسعه تسلیحات جدید، تقویت قدرت نظامی خود و ارسال سلاح به اوکراین است. آنها در حال آزمایش تحولات در جنگ هشتند که به سادگی برای مجتمع نظامی-صنعتی آنها قیمتی ندارد، زیرا نیازی نیست مردم خود را به خطر بیندازید. در این صورت می‌توانید تمام اطلاعات و داده‌های لازم را پس از انجام تست ها به دست آورید. این یکی از بزرگترین مزایای واشنگتن از حمایت از کی‌یف است".
این افسر اطلاعاتی سابق سیا تاکید کرد که به اصطلاح کمک‌های امریکا در واقع به یک بار بدهی بزرگ برای اوکراین تبدیل شده است.
وی گفت: "فراموش نکنیم که کی‌یف چیزی جز قانون اجاره وام ندارد، که در حال حاضر اوکراین را در بدهی های کلان به غرب فرو می برد. این تنها شکل حمایتی است که آنها از ناتو یا ایالات متحده دریافت می‌کنند".
علاوه براین، بوستامانت خاطرنشان کرد که مسکو در حال برنده شدن در رویارویی با غرب است و به خوبی با اثرات تحریم های اقتصادی کنار می‌آید.
این افسر سابق سیا در پاسخ به این سوال که رهبران اروپایی بدون گاز روسیه در زمستان چه خواهند کرد، آیا شهروندان این کشورها را تا حد مرگ یخ خواهند زد، گفت: "اروپا به شدت به روسیه وابسته است و از آنجایی که از تحریم های امریکا علیه مسکو حمایت کرده‌است، اکنون جمعیت آن به شدت عواقب دردناک آن را احساس می کنند".
روسیه در ارتباط با ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله‌ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ تسلیحات از غرب به اوکراین به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала