اتحادیه اروپا: طالبان پیمان هایش به مردم افغانستان و جامعه جهانی را زیر پا کرده‌اند

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2022
عضو شوید
اتحادیه اروپا در آستانه یک‌سالگی چیرگی گروه طالبان بر کابل، می‌گوید، که این گروه پیمان هایش به مردم افغانستان و جامعه بین‌المللی را زیر پا گذاشته‌ است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، نبیله مسرالی سخنگوی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا، امروز یکشنبه، ۲۳ اسد، در بیانیه‌ای گفته است، که طالبان دولت قانونی افغانستان را با زور سرنگون کردند و در جریان یک سال نتوانستند یک سیستم سیاسی فراگیر ایجاد کنند.
در بیانیه به نقض گسترده حقوق بشری و به‌ویژه محدودیت‌ها بر زنان از سوی گروه طالبان اشاره شده و گفته این گروه زنان را از بیشتر جنبه‌های زنده‌گی اقتصادی و عمومی محروم کرده‌ است.
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2022
سازمان ملل: حکمرانی گروه طالبان با کابینه اکثریت پشتون و مردان، افغانستان را به سوی جنگ داخلی می برد
بیانیه افزوده است، که گروه‌های قومی و مذهبی و به‌ویژه هزاره‌ها و جمعیت شیعه به‌گونه نهادینه شده و سیستماتیک از حقوق اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مدنی و سیاسی خود محروم شده‌اند.
بیانیه می‌افزاید، که طالبان در این یک سال مرتکب قتل‌های غیرقانونی، بازداشت خودسر، شکنجه، بدرفتاری، ارعاب و نقض آزادی عقیده، آزادی بیان، آزادی مطبوعات و آزادی اجتماعات مسالمت‌آمیز شده‌اند.
اتحادیه اروپا تاکید کرده که ثبات، رفاه و صلح پایدار در افغانستان و منطقه مستلزم یک پروسه سیاسی فراگیر با مشارکت کامل، برابر و معنادار همه مردان و زنان افغانستان است.
در بیاینه افزوده شده است، که افغانستان نباید پناهگاه امن تروریست‌ها باشد و نه هم تهدیدی برای امنیت بین‌المللی.
همچنان گفته که در غیاب یک دولت رسمی در افغانستان، اتحادیه اروپا به‌صورت جدی با جامعه جهانی برای یافتن راه‌حل‌های اصولی، عملی و خلاقانه برای حمایت از مردم افغانستان و کاهش بحران شدید انسانی و اقتصادی کار می‌کند.
بر پایه بیانیه، از مقام‌های طالبان خواسته شده که سیاست‌های ناقض تعهدات حقوق بشری در افغانستان را متوقف کنند و اجازه بدهند که یک روند سیاسی فراگیر شکل بگیرد و این گروه به تعهدات ضد تروریسم خود عمل کند.
در پایان بیانیه گفته شده که ناکامی گروه طالبان در اجرای تعهداتش باعث محرومیت افغان‌ها از حقوق‌شان می‌شود و خطر افزایش بی‌ثباتی و انزوای بیشتر افغانستان را به دنبال خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала