انتقاد کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل از عملکرد های دولت طالبان

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر انتقاد کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل از عملکرد های دولت طالبان
  انتقاد کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل از عملکرد های دولت طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2022
عضو شوید
کارشناسان سازمان ملل از حکومت سرپرست طالبان می‌خواهند که قوانین حقوق بشری جهانی را حرمت بدارد.
به گزارش اسپوتنیک، گروهی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد از عملکردهای امارت اسلامی در برابر زنان در یک سال پسین انتقاد می‌کند. آنان در یک گزارش تازه حکومت سرپرست طالبان را به نقض حقوق بشر در یک سال گذشته متهم ساخته اند.
کارشناسان سازمان ملل از حکومت سرپرست طالبان می‌خواهند که قوانین حقوق بشری جهانی را حرمت بدارد.
در گزارش کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد، آمده است: "افغانستان از تعهدات حقوق بشری و قوانین بین‌المللی بشری که عضویت آن را دارد باید پیروی کرده و معیارهای حقوق بشری از جمله احترام به آموزش زنان و دختران، اشتغال، مشارکت در زنده‌گی اجتماعی و حفظ حقوق اقلیت‌ها را که این کشور آن را پذیرفته است به گونه کامل رعایت و عملی نماید و به گونه سازنده در مکانیزم‌های حقوق بشری در تعامل باشد."
شاگردان دختر در مکتب کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2022
نگرانی سازمان ملل متحد از بسته بودن مکتب‌ها و محدودیت‌ها بر زنان در افغانستان
فرح مصطفوی، یک فعال حقوق زن، می‌گوید: "بیشتر از اینکه اعلامیه‌ها شکلی و ظاهری باشد و خرد جمعی در آن به بازی گرفته شود، یک مولفه حکومتداری خوب را برای طالبان یا یک راه اصلی بیرون رفت بن بست فعلی افغانستان را در نظر بگیرند."
در این گزارش سازمان ملل متحد آمده است که حکومت سرپرست امارت اسلامی بی درنگ دختران بالاتر از صنف شش را اجازه رفتن به مکتب بدهد و محدودیت‌ها را بر رفت و آمد آزادانه زنان نیز بردارد.
همزمان با این سازمان عفو بین‌الملل و وزارت خارجه بلجیم بر پاسخگو ساختن دولت موقت طالبان در برابر تعهداتش به جامعه جهانی تاکید می‌ورزند.
و اما طالبان یافته‌های سازمان ملل را در باره نقض حقوق بشر به دور از حقیقت می‌داند و آن را نمی‌پذیرد و برعلاوه می‌گوید که پس از روی کار آمدن دوباره امارت اسلامی حقوق بانوان در افغانستان تامین شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала