از سرگیری عرضه نفت روسیه به جمهوری‌ چک از طریق خط لوله "دروژبا"

© AFP 2023 / Zerkalo/Maxim MalinovskyУчасток нефтепровода "Дружба" в Мозырском районе Белоруссии. Архивное фото
Участок нефтепровода Дружба в Мозырском районе Белоруссии. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2022
عضو شوید
تلویزیون چک به نقل از شرکت خط لوله جمهوری چک (MERO) گزارش داد که عرضه نفت به کشور از طریق شاخنه جنوبی خط لوله دروژبا که در 4 اگست قطع شده بود، از سر گرفته شده است.
به گزارش اسپوتنیک، در گزارش آمده است: پمپاژ روز جمعه ساعت 20:00 به وقت محلی از سر گرفته شد.
ترانس نفت قبلاً گزارش داده بود که اوکرترانس نفت در 4 اگست پمپاژ نفت از روسیه را از طریق شاخه جنوبی سیستم خط لوله نفتی دروژبا به هنگری، جمهوری چک و اسلواکیا متوقف کرد، زیرا طرف روسیه تحت تحریم های اتحادیه اروپا نمی تواند هزینه ترانزیت را پرداخت کند.ترانس نفت همچنین تاکید کرد که همه طرف ها را از وضعیت مطلع کرده و و گزینه های جایگزین پرداخت را بررسی می‌کند.
بعداً شرکت هنگری مول (MOL) و شرکت اسلواکیایی اسلاونفت با طرف اوکراینی توافق کردند که عرضه را پس از پرداخت ترانزیت از سر بگیرند. در نتیجه، عرضه نفت به اسلواکیا از روز چهارشنبه و عرضه نفت به هنگری از پنجشنبه شب از سر گرفته شد.
"ریچارد سولیک"، وزیر اقتصاد اسلواکیا خاطرنشان کرد که نه طرف روسیه و نه طرف اوکراینی در تعلیق عرضه مقصر نیستند. به گفته وی، خطای فنی مربوط به تحریم‌ها در یکی از بانک‌های اروپای غربی رخ داده است.
Добыча нефти - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2022
غرب پیروزی روسیه در انرژی را پذیرفت
"جوزف سیکلا"، وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک گفت که ذخایر استراتژیک نفتی این کشور برای حدود 90 روز بس می‎کند. به گفته وی، چک سالانه حدود هشت میلیون تُن نفت دریافت می‌کند که نیمی از آن از طریق شاخه جنوبی دروژبا و نیمی دیگر آن از طریق خط لوله IKL از کشورهای اروپای جنوبی و غربی وارد می‌شود.
پمپاژ از طریق خط لوله دروژبا در سال 2019 میلادی بالغ بر 42.3 میلیون تُن بود که 3.8 میلیون تُن به چک، پنج میلیون تُن به اسلواکیا و 4.1 میلیون تُن به هنگری می‌رسید. در سال 2021، ترانس نفت عرضه را به 35.9 میلیون تن کاهش داد. پیش‌بینی می‌شد که در سال 2022 میلادی، عرضه به 45.5 میلیون تن افزایش یابد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала