واکنش طالبان به اظهارات اخیر کرزی: به هیچ کشوری وابسته نیستیم

© Sputnikذبیح الله مجاهد
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2022
عضو شوید
سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات حامد کرزی مبنی بر بسته شدن مکاتب دخترانه به دستور پاکستان گفت که کرزی باید بداند که این گروه به هیچ کشوری وابسته نیست.
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات حامد کرزی می‌گوید، مکاتب دخترانه به دلایل دینی و اختلاف علما بسته مانده‌ و این مسایل برای اشخاصی چون کرزی قابل درک نیست.
حامد کرزی، رئیس‌جمهور سابق افغانستان اخیراً در مصاحبه با مجله اشپیگل گفت که تعطیلی مکاتب دخترانه باعث انزوای افغانستان شده است. آقای کرزی همچنین مدعی شد که این امر به دستور حکومت پاکستان صورت گرفته است.
سخنگوی طالبان در مصاحبه‌ با تلویزیون ملی افغانستان که زیر نظر این گروه فعالیت می‌کند، با تاکید بر اختلاف نظر بین علما دینی درباره بازگشایی مکاتب دختران گفت که این مکاتب به دلایل دینی بسته‌اند و نیاز به توافق ملاهاست.
سخنگوی طالبان در حالی بسته ماندن مکاتب دخترانه را یک موضوع دینی می‌داند که در جریان یک سال گذشته شماری زیادی از علمای دینی و نیز برخی از کشورها خواستار بازگشایی این مکاتب شده‌اند.
موسسه بین‌المللی حمایت از کودکان می‌گوید که در یک سال سلطه طالبان بر افغانستان، زندگی دختران "درهم شکسته" است. به اساس گزارش جدید این موسسه، دختران همچنین از جامعه طرد شده و با گرسنگی رها شده اند. همچنین 26 درصد دختران در مقایسه با 16 درصد پسران علائم افسردگی دارند.
بر اساس گزارش این موسسه بیش از 45 درصد از دختران در مقایسه با 20 درصد پسران چالش‌های اقتصادی، ممنوعیت طالبان و نگرش‌های جامعه را به عنوان موانع اصلی مانع آموزش می‌دانند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала