وال‌استریت جورنال: هلیکوپترهای لیتوانیایی از قطارهای روسیه "جاسوسی" می کنند

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر Электричка едет через поселок Мундыбаш в Кемеровской области
Электричка едет через поселок Мундыбаш в Кемеровской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2022
عضو شوید
وال‌استریت جورنال گزارش داد که هلیکوپترهای لیتوانیایی از ترس راهرو سووالکی قطارهای روسیه را دنبال می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، اولین قطار باری با سمنت به صورت ترانزیت از طریق لیتوانی پس از لغو محدودیت های اتحادیه اروپا وارد کالینینگراد می شود.
دانیل مایکلز، ستون نویس وال استریت ژورنال می نویسد: هلیکوپترهای لیتوانیایی بسیاری از قطارهای روسیه را به دلیل "نگرانی" در مورد کریدور سووالکی به منطقه کالینینگراد اسکورت می کنند.
همانطور که وزارت امور داخلی لیتوانی به این نشریه گفت، مرزبانان تعداد ماموریت پروازهای گشت زنی را نسبت به سال 2020 چهار برابر کرده اند.
به گفته وی، ناتو نگران آینده منطقه مرزی لهستان و لیتوانی است که بین منطقه کالینینگراد و بلاروس قرار دارد.
حالات مضطرب بسیاری از گردشگران را می ترساند، که بر تجار لهستانی در سووالکی تأثیر منفی می گذارد و سرمایه گذاران را می ترساند.
در این مقاله آمده است: "شهردار شهر، چسلاو رنکیویچ، به آندری دودا (رئیس‌جمهور لهستان - اد.) گفت که شرکت‌های محلی که در تولید الوار، مبلمان و چیزهای دیگر فعالیت می‌کنند ممکن است به زودی به حمایت دولتی نیاز داشته باشند.
اوا سیدورک، معاون سابق شهردار سووالکی، به نوبه خود ادعا می‌کند که در سایر نقاط لهستان فکر می‌کنند که "درگیری‌ها از قبل در راهرو سووالکی جریان دارد".
Товарные вагоны на железной дороге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2022
لیتوانی: روسیه دهلیز برای ترانزیت کالا نخواهد داشت
از 18 جون، لیتوانی حمل و نقل کالاهای مشمول تحریم های اتحادیه اروپا را از طریق قلمرو خود به منطقه کالینینگراد از جمله مصالح ساختمانی، فلز، چوب، سمنت، کود، الکل، تخم ماهی و سایر دسته ها - حدود نیمی از حجم کل ترافیک را ممنوع کرده است.
به گفته مقامات لیتوانی، آنها فقط از تحریم های اتحادیه اروپا پیروی می کردند.
متعاقباً کمیسیون اروپا توضیحاتی را منتشر کرد که بر اساس آن ترانزیت از طریق جاده به کالینینگراد همچنان ممنوع است و حمل و نقل از طریق راه آهن با کنترل مناسب امکان پذیر است.
در این زمینه، بانک Siauliai لیتوانی، که کلیه پرداخت‌های ترانزیت کالینینگراد را انجام می‌دهد، قصد دارد عملیات بانکی با روسیه را از اول سپتامبر متوقف کند.
گفتنی است که کریدور سووالکی بخشی از قلمرو نزدیک شهر سووالکی در شمال شرقی لهستان است که بین بلاروس و منطقه کالینینگراد روسیه قرار دارد و طول آن حدود صد کیلومتر است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала