مجاهد: کشته شدن الظواهری در کابل فقط یک ادعا است

© @https://twitter.com ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2022
عضو شوید
سخنگوی طالبان می‌گوید مطابق با توافقنامه دوحه، طالبان باید در جریان اطلاعات استخباراتی در مورد موجودیت اشخاصی مانند الظواهری قرار می‌گرفتند.
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در صحبت با تلویزیون ملی خبر کشته شدن ایمن الظواهری رهبر القاعده را در کشور یک ادعا می‌داند و می‌گوید که برای روشن شدن این موضوع هیأتی موظف شده است تا این موضوع را بررسی کند و نتیجه این بررسی را همه‌گانی خواهند ساخت.
سخنگوی طالبان می‌گوید که مطابق با توافقنامه دوحه، طالبان باید در جریان اطلاعات استخباراتی در مورد موجودیت اشخاصی مانند الظواهری قرار می‌گرفتند.

مجاهد گفته است که از حضور الظواهری در کابل اطلاعی نداشته‌اند، وی می‌‌افزاید که طالبان به جهان تعهد کرده‌اند که از خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری کار گرفته نخواهد شد و اگر اطلاعی به دست کشورهای جهان می‌رسد آن را به طالبان بدهد تا طالبان اقدام کند.

آقای مجاهد می‌گوید که بربنیاد توافق، اگر موضوعی ثابت شود، باید اطلاعات در اختیار طالبان قرار داده شود و اگر اطلاع را نمی‌دهد و بمباران می‌‌کنند،. این کار نقض توافق نامه و تجاوز است.
سخنگوی طالبان در ادامه مدعی شد که در حمله پهپادی آمریکا به کابل از مواد نیرومند استفاده شده و هیچ اثری در محل حادثه باقی نمانده است.
این در حالی است که جک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در کاخ سفید در مصاحبه‌ای با ان‌پی‌آر گفت که ایالات متحده آگاه است که اعضای ارشد شبکه حقانی به عنوان بخشی از گروه طالبان که دولت را در کابل اداره می کنند از حضور الظواهری آگاه بودند.
در همین حال برخی از رسانه‌‌‌‌‌‌ها گزارش دادند که الظواهری در خانه‌ سراج‌الدین حقانی وزیر داخله طالبان اقامت داشته است و این مقام کلید طالبان با رهبر القاعده در اقامتگاهش دیدارهایی داشته ولی در روز حمله در آن‌جا حضور نداشته است.
گفته می‌شود که شماری از بستگان وزیر داخله طالبان نیز در حمله پهپادی به پناهگاه الظواهری در کابل نیز کشته شده‌اند.
به گفته جک سالیوان برخی از مقامات بلندپایه طالبان از حضور الظواهری در کابل اطلاعی نداشته‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала