افشای سناریوی "کابوس نظامی" برای کل کره زمین در بریتانیا

© r.nial.bradshawThe active duty 388th and Reserve 419th Fighter Wings conducted an F-35A Combat Power Exercise at Hill Air Force Base, Utah, Jan. 6, 2020.
The active duty 388th and Reserve 419th Fighter Wings conducted an F-35A Combat Power Exercise at Hill Air Force Base, Utah, Jan. 6, 2020.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2022
عضو شوید
درگیری بین امریکا و چین بر سر کنترول تایوان منجر به یک "کابوس اقتصادی و نظامی" برای کل کره زمین خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را "راجر بوتل" مقاله نویس تلگراف نوشته شده است.
به گفته وی، بحران تایوان که با سفر ناسی پلوسی، رئیس‌ مجلس نمایندگان امریکا به تایپه تشدید شد، با بازگشت وی به امریکا فروکش نخواهد کرد.
نویسنده پیش‌بینی کرد: این (وضعیت اطراف جزیره) عواقب وحشتناکی خواهد داشت که بسیار فراتر از اقتصاد خواهد بود. اگر این بحران با مشارکت امریکا به جنگ تبدیل شود، نتایج آن ویرانگر خواهد بود.
بوتل اشاره کرد، با وجود این‌که تایوان یک منطقه کوچک با جمعیت 24 میلیون نفر است، این کشور نقش مهمی در اقتصاد جهانی ایفا می‌کند و بخش قابل توجهی از میکروچیپ‌های مورد نیاز برای عملکرد یک اقتصاد مبتنی بر علم مدرن را تولید می‌کند. وی یادآور شد که چین همچنین برای کره زمین مهم است زیرا 15 درصد از صادرات کالاهای جهانی را به خود اختصاص می دهد.
مقاله نویس معتقد است، اگر پکن موفق شود جزیره را محاصره کند، اقتصاد آن به‌طور عادی کار نخواهد کرد. با توجه به مشکلات موجود که به دلیل بیماری همه‌گیر و بحران اوکراین انباشته شده است، بحران تایوان زنجیره‌های عرضه جهانی را قطع خواهد کرد.
تنش در تایوان بدترین سناریو برای اوکراین خوانده شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
تنش در تایوان بدترین سناریو برای اوکراین خوانده شد
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا شامگاه سه‌شنبه وارد فرودگاه تایپه شد، سفر او اولین سفر رئیس مجلس نمایندگان امریکا به تایوان از سال 1997 است. شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین پیشتر هشدار داده بود که "بازی با آتش خطر سوختن را به دنبال دارد"؛ دولت ایالات متحده نیز در این باره به پکن از پایبندی خود به سیاست "چین واحد" اطمینان داد، اما از اظهارنظر درباره این سفر خودداری کرد و اظهار داشت که رئیس مجلس خود تصمیم گیرنده است.
چین این جزیره را یکی از ولایت‌های خود می داند و همیشه با هرگونه تماس بین نمایندگان تایپه و مقامات فعلی کشورها به ویژه مقامات عالی رتبه، یا ارتش کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала