یکسالگی خروج غیرمسئولانه آمریکا از افغانستان؛ بررسی های پنتاگون در مورد عقب نشینی اماده است

© @https://twitter.com با گذشت یک سال آمریکا خروج "شتاب زده" از افغانستان را بررسی می‌کند
با گذشت یک سال آمریکا خروج شتاب زده از افغانستان را بررسی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2022
عضو شوید
بررسی های دولت بایدن در مورد برنامه های اولین سالگرد خروج از افغانستان رو به پایان است و انتظار می رود بخش عمده گزارش مربوط به آن محرمانه بماند.
به گزارش اسپوتنیک، کالین کول، معاون وزیر دفاع ایالات متحده در امور سیاسی، روز دوشنبه در یک نشست توجیهی درباره ارائه بسته جدید کمک نظامی واشنگتن به کی‌یف گفت: گزارشی درباره خروج نافرجام نیروهای آمریکایی از افغانستان آماده است و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در حال بررسی این سند است.
این فرمانده نظامی ارتش آمریکا اذعان کرد، "توجه مطبوعات به گزارش نهایی که چند ماه پیش درخواست آن از سوی لوید آستین وزیر دفاع آمریکا ارائه شد، متمرکز شده است."
معاون دپارتمان نظامی آمریکا گفت: "این بررسی کامل شده است و در حال حاضر به صورت محرمانه باقی مانده است. پس از بررسی وزیر دفاع منتشر خواهد شد."
گفتنی است، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته دستور خروج سراسیمه نیروهای کشورش از افغانستان را صادر کرد و اگرچه با این دستور، پایان 20 سال اشغالگری ایالات متحده بر افغانستان رقم خورد، اما این اقدام چنان غیرمسئولانه و دارای تبعات و ماجراهای بسیاری را بدنبال داشت و باعث کاهش ناگهانی و شدید محبوبیت بایدن نزد افکار عمومی آمریکا و جهان شد
این خروج ناگهانی بسیار غیرمسئولانه بود و در بدترین شرایط که مردم افغانستان با فقر و گرسنگی و مصائب دیگر دست و پنجه نرم می کردند، اتفاق افتاد و این درحالی است که چند مقام آمریکایی گفته اند بررسی های دولت بایدن در مورد برنامه های اولین سالگرد خروج از افغانستان رو به پایان است و انتظار می رود بخش عمده گزارش مربوط به آن محرمانه بماند.
مقام های مزبور تاکید کردند که فعالیت های مربوط به مرور و بررسی روند خروج از افغانستان که قرار بود سال پیش انجام شود، هنوز تکمیل نشده است.
پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، ظرف دو هفته دولت کابل به دست طالبان فروپاشید. بایدن مقصر اصلی فروپاشی دولت پیشین و سقوط افغانستان خوانده شد و صرف نظر از اینکه دولت وقت افغانستان می توانست بعد از خروج آمریکا عملکرد مثبتی داشته باشد یا نه، مردم افغانستان هرگز این خیانت بزرگ بایدن به کشورشان را فراموش نمی کنند.
تصمیم بایدن در مورد افغانستان، محبوبیت او در آمریکا و جهان را تا 40 درصد کاهش داد. تنها 25 درصد مردم آمریکا اقدام دولت بایدن در خروج از افغانستان در شرایط کنونی مورد تایید قرار دادند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала