پیشنهاد ملا یعقوب به توماس وست برای تبادله "قاچاقبر بزرگ" افغان با یک آمریکایی

© Photo / IeaOfficeملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان
ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2022
عضو شوید
نیویورک تایمز گزارش داد ه است که سرپرست وزارت دفاع طالبان در سفر ماه جولای خود به دوحه پیشنهاد تبادله بشیر نورزی با مارک فریچش آمریکایی را به توماس وست داده است.رکایی
به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز گزارش داد که ملا یعقوب مجاهد ماه جولای در یک سفر اعلام ناشده، به دوحه رفت و در دیدار با نماینده آمریکا برای افغانستان، روی رهایی بشیر نورزی، قاچاقبر بزرگ افغان و از حامیان مالی سابق طالبان که در ایالات متحده زندانی است، بحث کرد.
به نقل از این روزنامه، ملا یعقوب در دیدار با تام وست، ضمن بحث روی مسائل دیگر، خواهان رهایی نورزی در بدل مارک فریچس، گروگان امریکایی شده است که در سال 2020 توسط طالبان در افغانستان ربوده شد.
طالبان و تام وست از ابراز نظر در باره این ملاقات امتناع کردند.
این نخستین بار نیست که طالبان بر ایالات متحده برای رهایی نورزی فشار می‌آورند. نشریه فارن پالیسی در ماه جنوری 2021 گزارش داد که طالبان تهدید کرده بودند تا زمانی که نورزی آزاد نشود، به تخلیه شهروندان آمریکا و سایر افراد واجد شرایط از افغانستان اجازه نخواهند داد.
بشیر نورزی، از قاچاقبران عمده مواد مخدر در افغانستان است که با استفاده از فروش مواد مخدر، طالبان را کمک مالی و تسلیحاتی می‌کرد. او در سال 2005 در نیویارک بازداشت و به حبس ابد در این کشور محکوم شد.

فارن پالیسی به نقل از منابع خود گفت که گروه طالبان گفته است بدون رهایی نورزی، مارک فریچس را آزاد نخواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала